200 میلیارد ریال برای امن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی مصوب شد

به گزارش رکنا، سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: در صورت کمبود اعتبار برای حصارکشی در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی افزود: نصب دوربین‌های کنترل سرعت نیز طی یک تا ۲ ماه آینده در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان تکمیل می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: روشنایی جاده در ۱۰ کیلومتری محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان انجام می‌شود.

سلاجقه یادآور شد: ایجاد سرعت‌گیر، خط‌کشی عمودی و عرضی، ساماندهی زیرگذر از دیگر برنامه‌ها در محدوده قلمرو یوزپلنگ آسیایی در جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: ۸۲ گونه در معرض خطر انقراض در کشور وجود دارد که برای ۲۱ گونه طرح جامع در زمینه های مختلف مانند تکثیر و مطالعه رفتارشناسی جانور تدوین شد.

وی افزود: گونه‌هایی مانند یوزپلنگ‌ها آسیایی، گوزن زرد، میش مرغ و هوبره از جمله گونه‌های در خطر انقراض است که طرح جامع تدوین شد.

کدخبر: 915172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟