اقدام فرهنگی بدون افکارسنجی ممکن نیست / کار فرهنگی مؤثر، منسجم و نقطه زن است

به گزارش رکنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید موسسه بینا گفت: بسیاری از تصمیمات مبتنی بر افکارسنجی و پیمایش دقیق علمی صورت نمی‌گیرد. در حالی که این موضوع به روشنی دارای اهمیت اساسی است و کار راهبردی بدون افکارسنجی و پیمایش دقیق امکانپذیر نیست. کما اینکه این موضوع در مشی ائمه معصومین و حضرت امیر علیه السلام هم قابل مطالعه است و امیرالمومنین همواره کسانی را برای نظارت و اشراف بر کل میدان قرار می داد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت بی همتای رصد و پژوهش برای طراحی عملیات فرهنگی گفت: ما باید به طور علمی و کامل بر تحولات زیرپوستی جامعه و تحرکات دشمنان اشراف داشته باشیم و خط مقدم این نبرد در همین افکارسنجی ها و پیمایش های دقیق علمی است.

حجت الاسلام قمی افزود: کار فرهنگی بدون راهبرد و اقدام منسجم و نقطه زنی نمی تواند موثر واقع شود و ضرورت تأسیس موسسه بینا و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده باقرالعلوم، موسسه بینا، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و... در خانواده سازمان تبلیغات اسلامی همین موضوع است. مؤسسه بینا باید  چشم بینای طراحان و سیاستگذاران فرهنگی در سطح کلان مدیریتی و هم چنین مجموعه های مردمی برای طراحی عملیات فرهنگی باشد.

کدخبر: 908520 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟