رهاسازی لک‌لک بهبودیافته در طبیعت نهاوند

به گزارش رکنا، عزیز قیاسی امروز در نهاوند اظهار کرد: یک لک لک که توان پرواز را از دست داده بود پس از تیمار توسط اداره محیط زیست در طبیعت و محل زندگی خود رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه این لک لک بیمار توسط پیرزنی در یکی از روستاهای بخش گیان شناسایی و وضعیت او را به محیط زیست اطلاع‌رسانی شد گفت: پس از حضور کارشناسان ما در منطقه، پرنده به این اداره منتقل و مورد تیمار قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: پس از چند روز مواظبت و تیمار این پرنده بهبودیافته که با حضور کارشناسان در زیستگاه خود رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشت.

وی با بیان اینکه نگرش شهروندان نسبت به محیط زیست تغییر یافته است اضافه کرد: طی سال‌های اخیر رویکرد شهروندان به حفظ محیط زیست در مقایسه با گذشته تغییر محسوسی داشته به گونه‌ای که شاهد همکاری شهروندان در حفظ گونه‌های حیات وحش هستیم.

وی در ادامه از توقیف یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز خبر داد و گفت: ماموران یگان سازمان محیط زیست در حین ماموریت مربوط، یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز و پروانه حمل را از شخصی که در منطقه تیراندازی و شکارممنوع گرین حامل آن بود، توقیف و به محیط زیست تحویل دادند.

قیاسی اظهار داشت: با توجه به ارتکاب به فعل مجرمانه نگهداری و حمل سلاح قاچاق،  پرونده شخص خاطی برای تعیین کیفر به مراجع قضایی ارائه شده است.

کدخبر: 908487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟