مجوز واردات اتوبوس های دست دوم گرفته شد / چمران: مخالفت محیط زیست معنایی ندارد

به گزارش رکنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی این شورا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز سه شنبه گزارشی در خصوص منطقه ۱۸ ارائه خواهد شد که این گزارش توسط کمیسیون خدمات شهری قرائت می‌شود. در ادامه جلسه اصلاحیه لایحه بهای خدمات آتش نشانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد سازمان بازرسی و همچنین مطالبات مردمی با توجه به حجم زیاد پرونده‌های موجود به تعداد کمیسیون‌های ماده ۳۸ افزوده خواهد شد به شکلی که دو کمیسیون دیگر به کمیسیون ماده ۳۸ اضافه خواهد شد.

چمران با اشاره به اینکه حسابرسی‌های دوره پنجم به پایان رسیده است، افزود: در جلسه امروز گزارش‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قرائت خواهد شد تا شهرداری در خصوص آن اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره واردات اتوبوس‌های کم کارکرد به تهران گفت: در مرحله اول تلاش ما این بود که از اتوبوس‌های داخلی استفاده کنیم. بر اساس وعده‌های داده شده از سوی خودروسازان و قراردادهای منعقد شده انتظار داشتیم تا پایان سال ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شود اما تنها ۷۴۰ دستگاه تامین می‌شود و به همین دلیل با اکراه به سراغ اتوبوس‌های کم کارکرد می‌رویم و از دولت و مجلس مصوبه لازم را دریافت کرده‌ایم و مخالفت سازمان محیط زیست در این خصوص معنایی ندارد.

چمران ادامه داد: اتوبوس‌های برون شهری و وسایل نقلیه شخصی کم کارکرد نیز در این لیست قرار دارد. اتوبوس‌ها باید کمتر از پنج سال کار کرده و مطابق با استاندارد و پشتیبانی‌های فنی کشورمان باشد. بی تردید هیچ اصراری بر خرید اتوبوس از خارج به ویژه اتوبوس دست دوم نداریم اما این در شرایطی است که مردم گرفتار هستند و ما ناچار به تامین اتوبوس هستیم. ۱۷۴۰ دستگاه اتوبوس را با احتساب اورهال خواهیم داشت. لذا این اتوبوس‌ها که در حد نو هستند تامین خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اتوبوس‌ها در شهر تهران خوب نیست تاکید کرد: کولر برخی اتوبوس‌ها خراب است و برخی نیز کولر ندارند. تعداد اتوبوس کم است و بعضا در خیابان خراب می‌شوند. تمام بحران ما این است که کمبود اتوبوس و واگن مترو داریم.

ریاست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتخابش به عنوان رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای نیز گفت: بنده تمایلی به ریاست این ستاد ندارم اما اعضا نامه نوشتند و اجبار کردند که این مسئولیت را بپذیرند. قطعا اگر اجتماع دوستان باشد در خدمت‌شان خواهم بود. پیشنهاد من این است که این انتخاب تا زمان رفع مشکلات موقتی باشد و حتما اصلاح آئین‌نامه نیز باید انجام شود.

کدخبر: 904157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟