شوخی عجیب مرد تهرانی با اورژانس / 3 هزار تماس! / دختر 23 ساله ای که 229 بار ناسزا گفت!

بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور تصریح کرد: متاسفانه نزدیک به 10 درصد از آمار تماس های تلفنی با مراکز اورژانس در کشور مربوط به مزاحمت های تلفنی است.

وی افزود: این 10 درصد بخشی از آن مزاحمت های معمول است اما بخش دیگری اقدام به ناسزاگویی می کنند که بخشی از آنها توسط کودکان و نوجوانان هستند که این کار برای آنها محسوب می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور بیان داشت: به عنوان مثال موردی بود که در آن یک نفر 3 هزار بار طی یک ماه با ما تماس گرفته است و ما در این موارد یقین داریم که با یک فردی که مبتلا به بیماری های حاد روانی است مواجه هستیم.

یکتاپرست اضافه کرد: این مزاحمت ها در ابتدا خط ما را اشغال می کند و در نهایت تمرکز روانی همکار ما را به هم می زند. باید به این نکته توجه داشت که همکاران ما در تمام کشور از ابتدای صبح خبرهای بد به آنها می رسد و در وسط کار یک فرد ضد اجتماعی زنگ می زند و شروع به ناسزاگویی می کند.

وی ادامه داد: در مواردی که مزاحمت ها توسط یک فرد بالغ و حرفه ای انجام می گیرد با مجموعه اورژانس تماس گرفته می شود و علایم سکته قلبی برای یک فرد گزارش داده می شود و با توجه به اینکه همکاران ما که کار تکنسینی تلفن فوریت های پزشکی را انجام می دهند یک پرستار دوره دیده است، تشخیص می دهد که برای این مورد آمبولانس فرستاده شود و همکاران ما بعد از رسیدن به محل گزارش مشاهده می کنند که این یک شوخی تلخ یا مزاحمت تلفنی بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه سیاست ما در خصوص مزاحمت ها مدارا است یادآور شد: یک قانون بین المللی به ما یادآوری می کند که شاید یک فرد 100 برای مزاحمت تماس گرفته است اما این احتمال وجود دارد که بار 101 واقعا نیاز به کمک داشته باشد.

یکتاپرست عنوان کرد: با تاکید بر اینکه این مساله نیازمند یک پیگیری قضایی و حقوقی است، افزود: این روند واقعا در حال ایجاد یک اختلال بزرگ در سیستم اورژانس کشور است و ما سعی می کنیم از طریق پیگیری هایی که مدیر حقوقی سازمان اورژانس کشور انجام می دهند با این نوع مزاحمت ها برخورد جدی تری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال به صورت میانگین روزانه 12 هزار تماس با مراکز اورژانس در کشور انجام می گیرد که 10 درصد آن رقمی نزدیک به هزارو 200 مورد است و نصف آن یعنی 600 مورد تبدیل به ماموریت کاذب می شود به این معنی که با گزارش نادرست وقت و انرژی همکاران ما گرفته می شود و این کار می تواند جان یک فرد دیگر را که واقعا نیازمند کمک است به خطر بیاندازد.

یکتاپرست در بخشی از سخنان خود به مزاحمت یک دختر جوان در شب چهارشنبه سوری برای اورژانس تهران خبر داد و گفت: این دختر 23 ساله ساکن تهران در طول 12 ساعت 229 بار به قصد مزاحمت با مرکز اورژانس تماس گرفت. در تماس ها بیماری یا شرایط بحرانی نیز اعلام نمی کرد بلکه یا ناسزار می گفت یا فوت می کرد و تماس را قطع می کرد.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیش 17 و نیم میلیون تماس با مراکز اورژانس در سراسر کشور در طول سال گذشته انجام گرفته است تاکید کرد: همچنین بیش از یک و نیم میلیون تماس از این رقم مزاحمت تلفنی بوده است. در تهران این رقم 8 درصد تماس ها را شامل می شود و در شهر دزفول 17 درصد.

او گفت: در یک مورد بسیار استثنایی، یک کاربر از یک خط تلفن در طول 6 ماهه دوم سال گذشته در تهران، 41 هزار بار تماس گرفته که تمامی آنها مزاحمت تلفنی بوده است.

یکتاپرست افزود: از تمامی مراکز علمی و دانشگاهی برای انجام مطالعات پژوهشی دعوت می شود که در موردهای مزاحمت های تلفنی، کارهای پژوهشی انجام داده و راه حل های مناسب را به ما ارائه دهند.

آیدین رزاقی / ایران

کدخبر: 883820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟