مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: صدور 100 میلیون نسخه الکترونیکی تا امروز / یک میلیون نفر هنوز بیمه نیستند

به گزارش رکنا، محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران صبح امروز در مراسم نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های هتل قلب بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که دولت سیزدهم در زمینه خدمات بیمه‌ای انجام داده است، گفت: پوشش رایگان ۶ میلیون ایرانی کار بسیار بزرگی بود که در این دولت اتفاق افتاد. یکی از طرح‌های مهم بیمه سلامت، بیمه رایگان سه دهک اول جامعه بوده که جمعیتی در حدود ۵.۴ میلیون نفر هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه نیستند که البته عمده آنها جزو افراد برخوردارتر از سه دهک پایین جامعه هستند. امیدواریم برای پوشش بیمه‌ای بر اساس آزمون وسع، اقدام کنند. امیدوارم بتوانیم به جایی برسیم که از یک بیمه قدرتمند در کشور بهره‌مند باشیم. گام‌های اولیه در این زمینه در وزارت بهداشت و مجلس برداشته شده و عزم ملی و اعتقاد همه ارکان نظام بر این است که سلامت امر مهمی است و ما هم باید در جهت رفاه مردم و تأمین هزینه‌های درمانی قدم‌های خوبی را برداریم.

در پرداخت های طرح دارویار به روز هستیم

ناصحی با اشاره به صدور 100 میلیون نسخه الکترونیکی تا امروز، گفت: طرح دارویار یکی از اقدامات سخت و دشواری بود که در این دولت شکل گرفت. در همین راستا، 27 قلم داروی مورد نیاز به زودی در هیأت دولت مصوب می‌شود تا بر تعداد دارو‌های تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در پرداخت‌های دارویار، به روز هستیم تا مؤسسات ارائه دهنده خدمت، از نقدینگی لازم برخوردار باشند. تا مهرماه سهم ارز و سهم بیمه را پرداخت کردیم. پرداخت‌های به‌روز جزو وظایف است، اما یک سال است که به آن نظم دادیم تا مؤسسات نقدینگی کافی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات به معلولان و بیماران اوتیسم گام مهمی بوده است و با تصویب شورای‌عالی بیمه و دستور وزیر بهداشت، برای معلولان و مبتلایان اوتیسم تعرفه خصوصی را در مراکز خصوصی پرداخت کنیم تا پرداخت از جیب بیماران کاهش یابد و این پوشش به مرور هم بیشتر می‌شود. امروز نیز شاهد رونمایی از صندوق بیماران صعب‌العلاج خواهیم بود که به همت وزارت بهداشت و مجلس انجام شده است.

کدخبر: 836278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟