شهرداری تمهیداتی برای پخش زنده برنامه جام جهانی تدارک ببیند / اراضی ملی منطقه 5 حفظ شود

به گزارش رکنا، اعضای شورای شهر تهران روز یکشنبه در جریان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهرتهران تذکراتی را ارائه کردند.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با اشاره به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر گفت: شهرداری تهران به لحاظ حساسیتی که امروز در جامعه وجود دارد و هیجاناتی که در جهان وجود دارد، تمهیداتی را برای پخش زنده تلویزیونی در سطح شهر از جمله بوستان‌ها، سینماها و مراکز تجمع مردم به کار ببندد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه جام جهانی در شهرداری تهران اظهار کرد: این کارگروه برای تولید محتوا تشکیل شده و بهتر است که گزارشی از فعالیت این کارگروه در شورای شهر ارائه شود.

جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه پنج پایتخت

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم بارها نسبت به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز تذکر دادند؛ موضوعی که اگر رخ دهد می‌تواند برای نسل آینده در شهر تهران مشکل‌ساز شود.

وی افزود: در همین زمینه گزارش شده که در منطقه پنج شهر تهران در مورد اراضی مراد آباد که اراضی ملی است و در حریم واقع هستند؛ با توجه به غفلت در گذشته 2 میلیون و 160 هزار متر مربع به صورت رسمی به مردم واگذار شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این مدت عده‌ای سودجو به شهروندان در همین اراضی وعده ساخت و ساز دادند و بارها بر سر همین موضوع درگیری رخ داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه شورای تامین و کمک دادستان تهران و همراهی نیروی انتظامی روز پنجشنبه با ۶۰۰ نفر شامل ۲۰۰ نفر از نیروی انتظامی و ۴۰۰ نفر نیروی اجرایی اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز کردند.

نادعلی تاکید کرد: شهرداران مناطق بدانند که شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم از هر گونه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز حمایت می‌کند و نباید ساخت و ساز غیر مجاز در تهران رخ دهد.

کدخبر: 835496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟