عضو شورای شهر تهران: اسلام به زنان، زندگی و آزادی بخشید + فیلم
حجم ویدیو: 93.03M | مدت زمان ویدیو: 00:04:48

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حجت الاسلام سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران ، صبح امروز در صحن شورای شهر گفت: تا قبل از ظهور اسلام، زن موجودی نیمه انسان، طفیلی و بدون حق و حقوق بود. در جاهلیت پیش از اسلام، به دنیا آمدن فرزند دختر، منجر به زنده به گور کردن آن می شد. این فقط مختص عربستان نبود. زن در هند قدیم، موجود دوست داشتنی ولی پَست به شمار می رفت که تا زنده بودن شوهر حق حیات داشت و با مرگ شوهر، زنده به گور می‌شد.

وی در ادامه افزود: در روم باستان نیز مرد اختیار مرگ و زندگی زن را داشت بدون اینکه در جایی پاسخگو باشد. در چین، اگر فرزند دختری به دنیا می آمد، اطرافیان به پدر تسلیت می گفتند؛ چراکه آن‌ها خداوند را خالق پسر و شیطان را خالق دختر می دانستند. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: با ظهور اسلام، جایگاه حقیقی زن در جوامع بشری با وحی الهی روشن شد تا جایی که پیامبر اسلام (ص) بر دستان دخترش بوسه می زد. بعد از ظهر اسلام بود که زن جایگاه خود را در جوامع بشری دنیا پیدا کرد.

آقامیری افزود: جهت تشکیل جامعه هم زنان سهیم هستند و هم مردان: لذا جای هیچ‌گونه تفاخری در این میان باقی نخواهد ماند. اسلام بُت جاهلانه مردگرایی را شکست و با در نظر گرفتن خصوصیات زنان، راه رشد آن ها را باز کرد. اسلام بود که به زن زندگی و آزادی داد. کسانی که به نام آزادی فرهنگ ولنگاری را ترویج می کنند، آزاد نیستند بلکه اسیر دست بسته فرهنگ غربی هستند. 

کدخبر: 829924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟