مناسب سازی معابر عمومی و ادارات برای افراد دارای معلولیت تا یک سال آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در هفته بهزیستی هستیم. افراد دارای معلولیت ، جزئی از جامعه هستند که همچون سایر افراد جامعه، از امکانات و فضاهایی که مهیا شده است می توانند بهره مند شوند. از جمله این امکانات، مناسب سازی ساختمان های دستگاه ها و نهادهای پر تردد و ورودی ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی است. در این راستا با یکی از مسئولان شهرداری تهران به گفت و گو نشستیم تا از برنامه شهرداری برای رفع این مشکلات سخن بگوید.

احمد احمدی صدر ، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی و دبیر ستاد راهبری و رئیس دبیرخانه مسئولیت سازمانی شهر تهران، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه  شهرداری تهران ، در راستای مناسب سازی مسیرهای تردد افراد دارای معلولیت، برنامه های کوتاه و میان مدت دارد، گفت: با استفاده از ظرفیت مراکز کمک رسانی به معلولان و سمن ها قصد داریم این کار را شروع کنیم. امیدواریم، با پیگیری این برنامه ها، بتوانیم تمام سطح شهر تهران را مناسب سازی کنیم.

تا یک سال آینده، ساختمان های دستگاه ها و نهاد ها برای استفاده از افراد دارای معلولیت مناسب سازی می شود

وی افزود: در این راستا باید سایر موسسه ها و نهادها پای کار بیایند؛ چراکه شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند تمام امور را بر عهده گیرد. در نظر داریم ظر ف یک سال، دستگاه ها و نهادهایی که ساختمان هایشان مناسب سازی نشده است طی پویشی مکلف شوند تا ساختمان دستگاه خود را برای تردد افراد دارای معلولیت مناسب سازی کنند. همچنین فضاهای شهرداری از جمله ساختمان های شهرداری و ورودی ایستگاه های  مترو و اتوبوس نیز مناسب سازی شود. امیدواریم تا قبل از پایان تابستان امسال، این کار را با همکاری سایر دستگاه ها شروع کنیم.

احمدی صدر در پایان گفت: همه نهادها باید درگیر این کار شوند و در این راستا لازم است قوانینی وضع شود که دستگاه هایی که پای کار نمی آیند، بابت اهمال در امر مناسب سازی فضا برای افراد دارای معلولیت جریمه شوند. بین دو تا سه سال آینده، برنامه های بلند مدت شهرداری که تمام شهر تهران را در بر می گیرد پیگیری خواهد شد.

کدخبر: 802702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟