900 چرخ مترو وارد کشور شده است

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، در مورد خرید تجهیزات مورد نیاز مترو توسط شرکت سرمایه گذاری شهر گفت: در سال ۱۴۰۰ قراردادی با شرکت بهره برداری مترو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز مترو شامل خرید چرخ های مورد نیاز مترو منعقد شد.
وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو درخواست خرید 2 هزار چرخ را داشت، افزود: شرکت سرمایه گذاری شهر با برگزاری دو مناقصه عمومی نسبت به خرید 2 هزار عدد چرخ مورد نیاز مترو اقدام کرد که به طور میانگین ۳۵ درصد کاهش قیمت به نسبت خریدهای قبلی و به عبارتی دیگر  به طور مستقیم  ۲۷ میلیارد تومان کاهش قیمت ایجاد شد و برهمین اساس برنده مناقصه تعیین شده است.

فلاح با تاکید بر اینکه برای  خرید 2 هزار چرخ مبلغ ۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ چرخ در دو نوع مختلف و در سه پارت جداگانه علیرغم تحریم های ظالمانه وارد کشور شده که این تعداد ترخیص وتحویل شرکت بهر برداری مترو شده و مابقی نیز طی هفته های آتی وارد کشور خواهد شد. ضمن اینکه با تمهیدات و تدابیر انجام شده و تسریع و تخصیص اعتبارات لازم در پرداخت ها باعث شد اولین محموله در حدود ۱۰۰ روز زودتر از موعد قرارداد وارد کشور و سپس تحویل انبار مترو شد.

معاون مالی شهرداری تهران گفت: در مورد خرید سایر تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره برداری مترو مانند اقلام سوزن، سیگنالینگ، قطعات یدکی برق و ... به مرور با بررسی فنی توسط مترو صورت گرفت و پس از تأمین اعتبار و مالی، مناقصه برگزار شد. همچنین با همکاری شرکت سرمایه گذاری شهر کالاهای مورد نیاز شرکت کنترل کیفیت هوا مانند گازهای کالیبراسیون سنجش آلودگی هوا و به روز رسانی نرم افزار کنترل آلودگی صوت آن شرکت از کشورهای اروپایی وارد و تحویل شد.

کدخبر: 793532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟