زابل، آلوده‌ترین شهر در سال گذشته

آلودگی هوا هر ساله در فصل پاییز و زمستان اوج  می گیردو آلودگی هوا باعث بیماری های تنفسی و قلبی می شود. آلودگی هوا در پایتخت شدید شده است. آلودگی هوا امروز وضعیت تهران را به قرمز کشاند.

به گزارش رکنا، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره آلوده‌ترین شهر کشور گفت: در سال ۱۳۹۹ آلوده‌ترین شهر کشور شهر زابل بوده که غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون آن، تقریبا ۱۲ برابر رهنمود سازمان جهانی بهداشت بوده است که ناشی از طوفان‌های گردوغبار در آن منطقه بوده است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در برخی کلان‌شهرهای کشور، تاکید کرد: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان در شرایط آلودگی هوا، تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند.

به دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش آلودگی هوا در برخی کلان‌شهرهای کشور، دکتر عباس شاهسونی به وضعیت آلودگی هوا در برخی کلان‌شهرها اشاره کرد و درباره وضعیت آلودگی هوا در تهران، گفت: در سال ۱۳۹۹ هوای تهران به طور میانگین ۲.۴ درصد از روزهای سال در محدوده پاک بوده، ۶۸ درصد در محدوده قابل قبول، ۲۱ درصد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸.۶ درصد در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است. هزینه مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در تهران نیز ۵۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

کدخبر: 751624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟