بودجه ریزی بدون اخذ تایید از معتمدین و نخبگان اشتباهی جبران ناپذیر است

به گزارش رکنا، مهدی بابایی روز یکشنبه در جریان بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار با شورایان و معتمدین محله «شورا» در منطقه ۱۳ شهرداری تهران اظهار داشت: در برنامه پنج ساله سوم سند توسعه محلات و نیاز سنجی از معتمدین و مردم باید پایه بودجه سال آینده باشد.

وی تاکید کرد که ارتقا زیست پذیری انسان محور شهر و رضایتمندی مردم، نیز باید به عنوان هدف غایی در برنامه ریزی، در نظر گرفته شود .

بابایی تاکید کرد: بودجه ریزی در مناطق مختلف شهر تهران را بدون اخذ تایید از معتمدین و نخبگان محله ها، اشتباهی جبران ناپذیر دانست.

تفویض نگه داشت و احداث پل‌های عابر مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره مشکلات محله شورا، اظهار داشت: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا وجود دارد بحث پل عابر مکانیزه ارتباطی بین منطقه ۱۳ و منطقه ۸ است.

وی با بیان اینکه معتمدین و شورایاران محل، ۲ سال است که پیگیر احداث پل عابر مکانیزه در خیابان دماوند ایستگاه ابوریحان هستند، گفت: ۹۵ درصد از اقدامات اجرایی احداث پل انجام شده و مجوز های ترافیکی آن نیز دریافت شده است اما با تغییر مدیریت، این اقدام اجرایی متوقف مانده است.

بابایی تاکید کرد: شهرداری تهران تصمیم دارد بحث نگهداشت پل های عابر مکانیزه را از معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت خدمات شهری مانند سال‌های گذشته برگرداند.

وی ادامه داد: هم در دورانی که متولی احداث و نگهداشت سازمان زیباسازی بود و هم اکنون که معاونت حمل و نقل ترافیک است همیشه نارضایتی شهروندان از نگهداشت پل ها بالا بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار تقویض نگهداشت پل های عابر مکانیزه به مناطق ۲۲ گانه شد و گفت: مناطق همچون نگه داشت سایر بخش‌ها از جمله فضای سبز، نگهداشت احداث پل ها را انجام دهند تا با تعاملاتی که با شهروندان دارند، این حوزه نظارتی را به‌صورت ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات محله شورا، پایین بودن سرانه ورزشی در سطح محله «شورا» را یکی از مشکلات اساسی این محله  دانست که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: درخواست اصلی اهالی  محله شورا این است که در بودجه ۱۴۰۱ در زمینه ورزشی این محله اقداماتی اساسی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ضمن مذاکراتی که با شهردار منطقه ۱۳ و مدیران شهری این منطقه انجام شده،  مقرر شد زمینی برای افزایش سرانه ورزشی محله شورا در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

بابایی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا مطرح شده، نبود بازار میوه و تره بار در این محله  است که  با توجه به پتانسیلی که در مسیل جاجرود وجود دارد؛  می توان با پوشاندن قسمتی از این مسیر  در زمینه تامین زمین مورد نیاز جهت ساخت میدان میوه و تره بار اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام داد.

بابایی عنوان کرد: خوشبختانه شورایاران از وضعیت نگهداشت و دیگر مسائل منطقه ۱۳ رضایت داشتند و امیدوارم این مسئله الگوی مناسبی برای دیگر مناطق باشد تا مدیریت شهری به فکر توسعه و پیشرفت در محلات تهران باشد.

رییس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، وجود مسیل جاجرود در محله شورا را برغم مشکلات که ایجاد کرده، فرصتی برای بازچرخانی و تصویه آب، عنوان کرد.

کدخبر: 745024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟