بررسی ظرفیت پاسخگویی سامانه‌های 137 و 1888 شهرداری تهران

به گزارش رکنا، در این جلسه که با حضور مهدی اقراریان، پرویز سروری و نرجس سلیمانی رئیس و اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورای ششم و جمعی دیگر از مدیران دستگاه های نظارتی به میزبانی سازمان بازرسی برگزار شد، نقاط قوت و ضعف سامانه های 137 و 1888 در پاسخگویی به پیام‌های مردمی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

پرویز سروری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سطح بالای رضایت مندی شهروندان از رسیدگی به پیام ها و گزارشات در سامانه 1888 تاکید کرد: این میزان از رضایت نشانگر اعتماد مردم به شهرداری است.

اعضای شورای شهر تهران 3

او بر آگاه سازی شهروندان نسبت به میزان رسیدگی به پیام ها و گزارشات سامانه های137 و 1888 به منظور ارتقاء سطح اعتماد تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت طرح های تحولی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه از موضوعاتی است که می تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

سروری بحث ناظران را هم یکی از اقدامات در خور توجه و شایسته در سامانه 1888 دانست و افزود: ارتقاء ناظران و ارائه آموزش های لازم به آنها به موضوع گزارشگری فساد کمک می‌کند.

مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بحث مبارزه با فساد از دغدغه‌های شهردار و شورای شهر ششم است، گفت: ما در این زمینه جلسات متعددی را با دستگاه های نظارتی شهرداری تهران آغاز کرده ایم تا از ظرفیت‌های آنها برای مبارزه با فساد بهره ببریم.

این عضو شورا افزود: ادغام سامانه های 137 و 1888 در بخش اپراتوری و پاسخگویی به پیام‌های گزارشگران فساد باعث کارآمدی این سامانه‌ها در مبارزه با فساد خواهد شد.

اعضای شورای شهر تهران 2

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه 1888 فقط در ساعت اداری پاسخگوی پیام های شهروندان است که با ادغام اپراتورهای سامانه ها این امکان فراهم می شود تا این سامانه در سایر ساعات غیر ادرای هم بتواند به تماس های شهروندان پاسخ دهد، ضمن آنکه با اجرای این طرح مدت زمان انتظار در پاسخگویی هم کاهش می یاید.

اقراریان یکی دیگر از سیاست های شورای ششم را حرکت به سمت کاهش پرونده ها در دستگاه‌های قضایی عنوان کرد و گفت: ما برای مبارزه با فساد باید با سرمنشا فساد یعنی جایی که تخلف در آن شکل می‌گیرد مبارزه کنیم که بخشی از این موضوع نیازمند اصلاح فرآیندهاست، البته این اصلاح فرایند فقط به مجموعه بازرسی بر نمی گردد، بلکه در یک فضای تعاملی بین بازرسی و سایر بخش ها به ویژه معاونت توسعه منابع انسانی می توان از منشا تخلفات جلوگیری کرد.

داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در این جلسه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی ما در دوره جدید مدیریت شهری ارتقاء کارآمدی شهرداری و افزایش خدمت به مردم است، گفت: ما به دنبال این هستیم که این خدمت ملموس تر و سریع تر باشد که لازمه این کار این است که هم در فرایندها، ساختارها، رویه ها و دستورالعمل ها تغییراتی را ایجاد کنیم و هم اینکه از ظرفیت های مردمی برای ایجاد شرایط مطلوب در شهر بیشتر استفاده کنیم و در اسرع زمان به شهروندان خدمات را ارائه دهیم .

او با بیان اینکه سامانه های 137 و 1888 پل ارتباطی شهروندان با شهرداری به منظور بیان موضوعاتی از قبیل انتقاد، پیشنهاد، شکایات و خلاءهای شهری بوده است، اظهار کرد: با تغییری که در این دو سامانه ایجاد خواهد شد امکان اعلام تخلفات و فسادهای موجود در بدنه شهرداری نیز فراهم می شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: در واقع ما به دنبال یکپارچه کردن هر دو سامانه و استفاده از داده ها و تحلیل آنها برای انجام اصلاحات لازم در ساختارها ، رویه ها و دستورالعمل ها و بهینه سازی مدیریت شهری هستیم. به این ترتیب شهروندان درگیر فضای تحولی می شوند و هرآنچه لازم است را به این فضا ارجاع می دهند.

سرپرست سازمان بازرسی با اشاره به اینکه برای تعامل بیشتر با شهروندان به زودی اطلاع رسانی گسترده ای صورت خواهد گرفت، تصریح کرد : با رویکرد جدید شاهد دو اتفاق خواهیم بود؛ اول آنکه گزارشی که ارائه می شود به صورت جدی پیگیری خواهد شد و از سوی دیگر گزارشگران فساد این اطمینان را دارند که از آنها صیانت و حمایت می شود.

در ابتدای این جلسه حجت الله فرجی رئیس مرکز نظارت همگانی 1888 نیز گزارشی از نحوه فعالیت این سامانه، کمیت و کیفیت رسیدگی به پیام ها و گزارشات، جلسات ارتباط مستقیم، بحث ناظران افتخاری و چالش ها و هدف گزاری های پیش روی این مرکز ارائه کرد.

پیش از شروع این جلسه اعضای شورا به همراه سرپرست سازمان بازرسی با حضور در سامانه های 137 و 1888 از نزدیک در جریان روند دریافت، ثبت و پیگیری تماس‌ها قرار گرفتند.

کدخبر: 743744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟