شهرداری تعهد داده است که بیشتر از 6 میلیارد تومان در راهپیمایی اربعین هزینه نکند
حجم ویدیو: 14.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان امسال هم فقط 60 هزار نفر از ایران آن هم به شرط عبور از مرز هوایی می توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. شهرداری تهران قصد دارد در صورت تصویب شورای شهر، مبلغ 6 میلیارد تومان در راهپیمایی اربعین مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران درباره لایحه دو فوریتی شهرداری برای مشارکت در راهپیمایی اربعین گفت: در این لایحه تاکید شده است که حداکثر 6 میلیارد تومان برای مشارکت شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین هزینه شود که قسمتی از آن هم مربوط به پرداخت دستمزد افرادی است که در نجف و کربلا رفت و روب و خدمات شهری انجام می دهند. بخشی از این رقم هم مربوط به مخازن و کیسه های زباله ای است که می خواهیم به عتبه حسینی (ع) در کربلا هدیه دهیم.

وی افزود: روز گذشته جلسه ای اضطراری با مسئولان حوزه خدمات شهری داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که حداکثر تا سقف 6 میلیارد تومان در این خصوص هزینه کنیم. البته در سال های گذشته هم که مبلغ 10 میلیارد تومان در شورای شهر مصوب می شد، در عمل شهرداری ها بیش از این رقم هزینه می کردند، اما امسال دوستان تعهد داده اند که بیشتر از 6 میلیارد تومان هزینه نشود.

کدخبر: 720340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟