تزریق واکسن کرونا در کشور به ۵۳ میلیون دز رسید

به گزارش رکنا ، بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ۴۸ میلیون دز واکسن طی ۲ ماه اخیر در کشور تزریق شده است.

وی اظهار داشت: سرعت گرفتن تزریق واکسیناسیون در کشور به دلیل کمک نیروهای مردمی و لطف خداوند بود لذا در یک هفته به اندازه تمام تزریق واکسن کشورهای همسایه در کشور واکسیناسیون انجام دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرمان  پهناورترین استان کشور و دارای جامعه ای متنوع است که هم نقاط برخودار و محروم دارد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های دولت محرومیت زدایی است تصریح کرد: به دلیل شرکت در گروه های جهادی نقاط محروم استان کرمان را دیده ام و تکلیف ما این است در راستای محرومیت زدایی ها اقدام کنیم.

ظرفیت پذیرش نیروهای دستیاری پزشکی افزایش یافت

عین الهی گفت: ظرفیت پذیرش نیروهای دستیاری پزشکی را نیز به محض آغاز بکار در دولت جدید به میزان یک هزار نفر افزایش داده ایم که ۳۰ درصد آن مربوط به نیروهای بومی است و برای سال آینده نیز امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: بهترین روش محرومیت زدایی و تامین نیروی انسانی بومی گزینی است زیرا بومی گزینی خدمت را پایدار می کند که باید این مسئله در مناطق خاص اجرا شود.

وی اظهار داشت: جا دارد که از کادر سلامت استان و بویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکر ویژه کنم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: سفر به کرمان دوازدهمین سفر استانی ما است لذا مقایسه آمار و اطلاعات، مدیریتی خوبی را در بحث مبارزه با کرونا در کرمان نشان می دهد.

وی از پرسنل و مدیران سلامت استان کرمان تقدیر کرد و افزود: به رغم اینکه منابع ما اجازه تقدیر کردن از نظر مالی را نداد، اما کادر درمان با وجدان و به خاطر رضای خدا کار کرده اند و البته سعی می کنیم تا تشکر مالی را هم انجام دهیم.

 

 

کدخبر: 725380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟