اختصاص ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا به استان اردبیل

به گزارش خبرنگار رکنا در اردبیل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با بیان این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا به این دانشگاه اختصاص یافته که طی امروز و فردا شنبه در مراکز واکسیناسیون استان توزیع و تزریق خواهد شد.

دکتر حبیب زاده افزود: تاکنون ۴۳۰ هزار و ۹۹۱ دز اول واکسن کرونا و ۱۹۸ هزار و ۵۴۰ دز دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی بیان کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند بهتر است یک ماه بعد از بهبودی، واکسینه شوند و کسانی که تماس با فرد مبتلا به کرونا داشتند دو هفته صبر کنند اگر علامتی نداشتند می‌توانند واکسن دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کسانی که دارو‌های تضعیف کننده سیستم ایمنی، دارو‌های پیوندی و شیمی درمانی دریافت می‌کنند حتما قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند. بقیه افراد می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند.

دکتر حبیب زاده افزود: حساسیت به پنی سیلین و تخم مرغ، منعی برای تزریق واکسن کرونا ندارد. همچنین استفاده از آسپیرین یا وارفارین قبل از تزریق واکسن جهت پیشگیری از آمبولی، یک مطلب کذب بوده و نادرست است. البته افرادی که سابقه مصرف این دارو‌ها را دارند حتما دارو‌های خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: برنامه کلی کشور در خصوص واکسیناسیون، ارائه خدمات هوشمند و صدور کارت هوشمند برای افراد واکسینه شده است. کسانی که واکسینه نشوند از برخی خدمات عمومی در سطح جامعه محروم خواهند شد.

 

کدخبر: 721248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟