ثبت اطلاعات 5 میلیون خانواده ایرانی در طرح شهید سلیمانی

طرح شهید سلیمانی در جهت شناسایی و غربالگری کرونایی ها در کشور در حال انجام است.

به گزارش رکنا، سرتیپ پاسدار « محمد حسین سپهر» در برنامه ای تلویزیونی اظهار داشت: جمع آوری و تکمیل این بانک اطلاعاتی در آینده، تمام خدمات مقابله با بیماری کرونا را در کشور هوشمند خواهد کرد.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین تمام دستگاههای اجرایی مسئول در طرح شهید سلیمانی همکاری خوبی دارند و حسب دستور فرماندهی کل قوا، بسیج و سپاه تا انتهای اجرای این طرح پای کار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون در طرح شهید سلیمانی چالش مهمی در اجرا نداریم، تاکید کرد: این طرح به جایی خواهد رسید که قدرت نظام را به همه جهانیان نشان خواهد داد، زیرا در اجرای این طرح بسیجیان به درب منازل شهروندان می روند و یا اینکه پس از اولین تماس با پایگاه ها، بسیج خدمات مورد نیاز خود را به مردم و بیماران کرونایی آغاز می کند.

سپهر به وضعیت کرونا در استان مازندران اشاره کرد و ادامه داد: مشکل اساسی ما در استان مازندران سفر مردم از همه استانها به این استان است که برخی از این مسافران حامل ویروس کرونا هستند لذا از همه مردم درخواست می کنیم که از سفر به استان مازندران خودداری کنند.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران در استان مازندران از رفتن به مراکز قرنطینه مقاومت می کنند، لذا از مردم در این استان می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا به تدریج شاهد نزولی شدن روند بیماری کرونا در این استان باشیم.

«سید عباس موسوی » رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران نیز گفت: اکنون ۱۵ شهر در استان مازندران در وضعیت نارنجی و ۷ شهر در وضعیت زرد هستند و از افراد آلوده به ویروس کرونا در این استان می خواهیم با مراجعه به مراکز قرنطینه از سطح جامعه به دور بمانند.

وی توضیح داد : ویروس کرونا پیچیدگی های زیادی دارد، اما ما در سطح استان ردیابی بیماران را از چند ماه پیش آغاز کرده ایم و هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴ هزار تست کرونا در این استان انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران یادآورشد: استان مازندران رتبه نخست اجرای طرح شهید سلیمانی را به خود اختصاص داده است و در ردیابی بیماران نیز رتبه دوم را از آن خود کرده است.

موسوی با بیان اینکه استان مازندران رتبه چهارم گندزدایی را به خود اختصاص داده است، گفت: استان مازندران در اجرای طرح شهید سلیمانی رتبه نهم اخطار تیم های نظارتی را از آن خود کرده است و هم اکنون وضعیت بیماری کرونا در این استان روند نزولی پیدا کرده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟