اختصاص 37 درصد بودجه 1400 شهر تهران به حمل و نقل عمومی

اجتماعی رکنا: معاون برنامه ریزی، توسعه و امور شورا در توضیح بودجه سال ۱۴۰۰ تهران تاکید کرد: ۳۷درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار رکنا، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی ، توسعه و امور شورا گفت: بودجه امسال نگاهی اجتماعی دارد. فاصله خدمات در مناطق تهران متفاوت است و به همین دلیل است که در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیارد برای ارائه خدمات به مناطق نیازمند اختصاص داده ایم.

وی گفت: به دلیل آنکه آلودگی هوا، ترافیک و آسیب های اجتماعی از جمله معضلات مهم است که مردم تهران با آن دست به گریبانند. به همین دلیل شهرداری ۳۷درصد بودجه خود را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است. این در حالی است که از سال ۱۳۹۰ حتی یک اتوبوس نیز از سوی دولت به شهرداری داده نشده است.

حامد مظاهری درباره عوارض شهری تاکید کرد: عوارض حمل و نقل تغییر نخواهد داشت. اما عوارض ساختمانی در محلات برخوردار باید بخش خصوصی هزینه های بیشتری بپردازد. عوارض و صدور پروانه یک تا ۲ درصد هزینه ساختمان است و سود اصلی در تغییرات سازندگان می برند و باید شهر نیز در این موضوع نیز سهیم باشند.

وی افزود: ۳۵درصد از درآمدها پایدار بوده و به ۳۳ درصد رسیده اما شهرداری به شهر فروشی

شهرداری لایحه ای برای حمایت ازافشاگران به شورای شهر تهران ترسال شده است. اما از اول سال آماده می شود. اگر کسی که فسادی را در شهرداری متوجه شود سامانه امن وجود داشته باشد که افشاگر مشخص نشود. این گزارش در کمیته بررسی می شود. درصدی از سود حاصل از افشا به افشاگر داده می شود.

حامد مظاهری درباره بودجه بحران گفت: شهردار در بحران می تواند ۴درصد بودجه را صرف بحران کند.

وی افزود: فاصله طبقاتی آنقدر زیاد است که هزینه ای که می شود آن را پر نمی کند. بنابراین ۲۰۰ تومان به خدمات شهرهای کمتر برخوردار اختصاص خواهد یافت. بودجه سازمان‌رفاه اجتماعی نیز ۶۳ درصد هزینه ای افزایش یافته است.

وی درباره اخذ عوارض از ساختمان ها گفت: نقشه مکانی از املاک تهران پلاک به پلاک داریم. عوارض بر مبنای مرغوبیت ملک صادر می شود. لایحه عوارض ساختمانی را به شورای شهر تهران ارائه کرده ایم که احتمالا در بهمن تصویب خواهد شد. به دلیل پارسل به پارسل و سیستماتیک بودن تعیین عوارض در اختیار شهردار نیست.

حامد مظاهری گفت: برای اخذ مجوز آزمون استخدام رسمی تلاش می کنیم. این آزمون عمومی برگزار خواهد شد و قراردادی ها رسمی بشوند. اتفاقا کاهش حقوق پیدا می کنند اما ثبات شغلی پیدا می کنند.

وی تاکید کرد: ۳۷ درصد بودجه به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است. خدمات شهری ۱۴ درصد، ایمنی و مدیریت بحران ۴درصد، بخش اجتماعیو فرهنگی ۷، شهرسازی ۴درصد و هوشمندسازی شهری ۴درصد ردیف بودجه ها را به خود اختصاص داده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 654189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟