عباس زاده: بودجه غنیمت جنگی یا گوشت قربانی نیست

به گزارش رکنا، محمود عباس زاده نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، هفتم دی ماه) مجلسدر نطق میان دستور خود با تبریک روز بصیرت و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار مدافع حرم زینب، حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید فخری زاده را تسلیت عرض می کنم و اما اگر امروز پشت تریبون خانه ملت ایستاده ام و از همان جایگاهی که شهید مدرس نطق فرموده است نطق می کنم شاکر درگاه ایزد متعال و مرهون انقلاب اسلامی و خون شهدا و مدیون مردم نجیب و شریف با معرفت مشکین شهرم که لازم می دانم از همه آن ها تشکر نموده و در مقابل معرفت و عظمتشان سر تعظیم فرود آورم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مردم مشکین شهر دیار مرحوم حضرت آیت الله مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و زادگاه شاه اسماعیل صفوی می گویم.از مشکین شهر می گویم که در انتخابات سال گذشته بالاترین رای انتخابات در مرحله را به نام من به صندوق رای ریختند، منی که هدفم تلاش برای تحقق عدالت و شعارم نیز فریاد عدالت، عبور از جناح بازی و تبار گرایی بود. از مردمی می گویم که پدیده ای پدید آورند و مسئولیت من را سنگین تر کردند.

عباس زاده عنوان کرد: مشکین شهری که مقام معظم رهبری در سفر مبارکشان با اشاره به اولویت رفع مشکلات اقتصادی مردم فرمودند آنهایی که این واقعیت روشن را انکار می کنند بیاییند اینجا تا باورشان شود که اولویت این کشور و این مردم چیست. آری از دیاری حرف می زنم که تحت الارض آن معادن و سطح الارض آن مفاخر فرهنگی خواستگاه دانشمندان، متفکران و عالمان و مجاهدان و زنان و مردانی همچون سبلانش سر فراز است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مشکین شهری می گویم، سرزمین ظرفیت های پنهان و محرومیت های آشکار، شهرستانی که شور بختانه امروز آمار بیکارنش رکور خود می زند، در حالی که دیروز آمار رزمندگانش رکورد می زد.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله جوادی آملی در جمله ای می فرماید که ظاهر مردم باطن مسئولان است، آری امروز شاهدیم، محرومیت مناطق حاشیه ای ، معلول عدم رسیدگی از جانب مسئولان است به طوری که برای زودون همین محدودیت ها، قانونی وضع می شود و برخی از مسئولان با استحاله قوانین موجبات تعمیق و تشدید محرومیت ها می شوند.

عباس زاده تصریح کرد: به طور مثال یکی از مصادیق روشن این تحریف و تبعیض که در استان اردبیل اتفاق افتاده است پرداخت یک میلیون تومان فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته به تمام کارکنان شاغل در مرکز اردبیل، علیرغم بهره مندی از به روزترین امکانات، این در حالی است که کارکنان شاغل در مشکین شهر محروم با دارا بودن 70 کیلومتر نوار مرزی به بهانه عدم رسیدن حد نصاب قانونی از پرداخت این فوق العاده محروم شده اند که از وزیر کشور رسما سوال کردم.

وی ادامه داد: همکاران گرامی مهم ترین مصادیق و تجلی مساله ناکارآمدی در کشور، همانا ذوب شدن و ادغام طبقه متوسطه جامعه بر طبقه محروم زیر خط فقر است. به واسطه تورم رو به افزون، جامعه ای دو قطبی با اقلیتی ثروتمند و اکثریتی فقر شاهد هستیم، آیا نگران این واقعیت تلخ نیستیم که در این هفت سال گذشته شکاف طبقاتی بی سابقه باعث شده تا ضریب جینی از 32 صدم درصد در سال 92 در سال 98 به 40 صدم درصد رسیده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیأت رئیسه مجلس، آیا این روزهای شلوغ راه روهای ورودی کمیسیون ها و لشکرکشی برای قبضه سهم بیشتر از پیکر بی جان و لرزان بودجه را دیده اید؟ انگار گوشت قربانی یا غنیمت جنگی است در حالی که بودجه نباید به جولانگاه کشاکش منافع متعارضان ذینفع برای جذب منابع عمومی به سمت حوزه این و آن تبدیل شود.

وی تاکید کرد:اگر به این موضوع مهم توجه نشود، کشور با انبوهی از نیازهای انباشته و درخواست های پاسخ نیافته و همچنین کاهش کارایی و اقتصاد غیر بهره مند، ناکارآمد و غیرارزش آفرین بیش از پیش مواجه خواهد شد، در حالی که قلمرو و جنبه فنی بودجه ولو به صورت حداقلی باید مشتمل بر مولفه های چون وحدت، جامعیت، صحت،کفایت، شمول، تعادل و وضوح باشد که برمبنای گوناگون در چند دهه گذشته کمتر مورد توجه دو قوه کشور قرار گرفته است و بواسطه همین اشکالات، خود بودجه به مانعی اساسی برای توسعه و پیشرفت کشور تبدیل شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 644859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟