ایرانی ها به منطقه 6 تهران مهاجرت می کنند / شب مردگی های هرندی به قلب تهران رسید!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این منطقه مورد اقبال غیرتهرانی هایی است که دست شان به دهانشان می رسد و به تهران مهاجرت می کنند. بر اساس اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن سال ١٣٩٥، در دوره زمانی ٩٥ - ١٣٩٠ تعداد ٤٠٤ هزار و ٩٩٦ نفر به شهر تهران مهاجرت کرده‌اند. این تعداد معادل ۴.۷ درصد از جمعیت شهر تهران است. در بین مناطق شهر تهران بیش‌ترین سهم مهاجران وارد شده در کل جمعیت مربوط به منطقه‌ ٦ با ١٠.٨ درصد و کم‌ترین سهم مربوط به منطقه‌ ١٦ با ٢.٥ درصد بود.

جمشید رحمانی پناه، دبیر شورایاری منطقه 6 تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: منطقه 6 قدیمی و اصیل است. از ابتدای تقسیم بندی، بلوک بندی و پیاده شدن طرح تفصیلی در این منطقه افرادی که در محلات به ویژه یوسف آباد و فلسطین (کاخ سابق) و بخشی از عباس آباد (سمت ولیعصر) مقیم شدند، اصیل و از قشر کارمندان بودند. همه ساکنان منطقه 6 به حق و حقوق شهروندی واقف و مذهبی هستند. به همین دلیل هر کسی از شهرستان به تهران مهاجرت کرده و تحقیق می کند که کدام منطقه برای زندگی خوب است. این تحقیقات به منطقه 6 منتهی می شود. بیش از 90درصد ساکنان این منطقه نیز تحصیلکرده هستند.

شب مردگی منطقه 6

وی افزود: متاسفانه یک سالی است که شهرداری تهران در طرح های تفصیلی دستکاری کرده اند و این باعث می شود که منطقه خالی از سکنه شود. این اقدام شهرداری به سمت شب مردگی سوق می دهد. شهرداری با تغییر پهنه جدید بافت مسکونی این منطقه را با به اداری و تجاری تبدیل کرده است. برخی از افراد قدیمی که به این منطقه تعلق خاطر دارند، هنوز ساکن این محلات هستند اما گروه جوان تر و مهاجران تحمل این موضوع را ندارند و به مناطق دیگر مهاجرت می کنند.

دبیر شورایاری منطقه 6 با اشاره به این که اولین آسیب منطقه 6 تغییر پهنه و کاربری است، گفت: شهرداری تهران بدون نظرسنجی و کارشناسی این اقدام را صورت داده و در یکسال اخیر ساکنان این منطقه بسیار ناراضی هستند که محل ها تبدیل به اداری و تجاری شود و آرامش آنها سلب شود. با خالی شدن این محله از سکنه، منطقه 6 نیز به دلیل شب مردگی به محله ای مانند هرندی تبدیل شده و آسیب های اجتماعی به سرعت در آن رشد خواهد کرد. خیابان طالقانی منطقه 6 به محله ای بی دفاع تبدیل شده است. بی دفاع شدن محلات از جنوبی ترین نقطه منطقه 6 شروع شده و در حال رسیدن به شمالی ترین این منطقه است. خواهشم از مسئولان این است که قبل از تصویب یک طرح، به منطقه و محله مراجعه کنند تا مشخص شود آن منطقه کشش چه مسائلی را دارد. این خوب نیست که برای درآمدزایی بعضی از سازمان ها منطقه و محله به چالش کشیده شود.

ساخت بزرگترین مرکز تجاری – اداری در یوسف آباد

جمشید رحمانی پناه با اشاره به ساخت بزرگترین مرکز تجاری - اداری سر خیابان شصت و چهارم یوسف آباد، تاکید کرد: خوشبختانه این پروژه تعطیل است اما حجم ترافیکی که به یوسف آباد و بزرگراه کردستان وارد می شود قابل تحمل نخواهد بود. قرار بود این ملک به چند برج تبدیل شود و متعلق به گلزار مدیرعامل یکی از بانک ها بود. وقتی گلزار از کشور رفت اموالش به نفع این بانک ضبط شد. این بانک نیز به میزان 3-4 میلیارد تومان از شهرداری طلب داشت و به جای طلب خود پروانه ساخت بزرگترین مرکز تجاری – اداری را دریافت کرد. یوسف آباد ترافیک خاص خود را دارد و ساخت این مرکز می تواند ترافیک یوسف آباد را کاملا قفل کند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟