توصیه های جدید  سازمان جهانی بهداشت برای  استفاده از ماسک

به گزارش رکنا، سازمان بهداشت جهانی، رهنمودهای مربوط به استفاده از ماسک را سخت‌تر نمود، که بر اساس اسن توصیه های جدید، در مکان‌هایی که کووید-19 در حال گسترش است، ماسک‌ها باید توسط همه در مرکزهای مراقبت بهداشتی و برای همه تعامل‌ها در فضاهای داخلی با تهویه کم استفاده شوند.

سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئن به دولت‌ها تاکید کرد که از همه بخواهند تا در مکان‌‌های همگانی فضای باز و فضای بسته که خطر انتقال ویروس در آنها وجود دارد، از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

در توصیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، سازمان بهداشت جهانی گفت، در جایی که همه‌گیری در حال گسترش است، مردم از جمله کودکان و دانش‌آموزان ۱۲سال سن و بالاتر، در فروشگاه‌ها، محل کار و مدرسه که تهویه هوای مناسب ندارند و هنگامی که در خانه‌ در اتاق‌های با تهویه ضعیف مهمان دارند، باید از ماسک استفاده کنند.

همچنین ماسک‌ها باید در فضای باز و فضای بسته و در فضاهای بسته بدون تهویه مناسب که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل ۱متر امکان‌پذیر نیست، استفاده شوند و در همه‌ی سناریوها، ماسک‌ها که از انتقال ویروس محافظت می‌کنند و نه عفونت باید با سایر اقدام‌های احتیاطی مانند شستن دست همراه شوند.

از منطقه‌هایی که کووید-۱۹در حال گسترش است، همچنین استفاده‌ی همگانی از ماسک‌های پزشکی در مرکزهای مراقبت بهداشتی از جمله هنگام مراقبت از سایر بیماران، توصیه می‌شود و این توصیه‌ها برای بازدیدکنندگان، بیماران سرپایی و مکان‌های مشترک مانند کافه تریا و اتاق‌های کارمندان اعمال می‌شود.

در این گزارش برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی هنگامی که از بیماران کووید-۱۹مراقبت می‌کنند نیز آمده است، در صورت اینکه ماسک‌های تنفسی N۹۵در دسترس قرار دارند، از این ماسک‌ها استفاده کنند، اما تنها محافظت اثبات‌شده هنگامی است که آنها در حال انجام مرحله‌های تولید آئروسل هستند که خطرهای بیشتری را به همراه دارند.

در ادامه توصیه ‌شده است: افرادی که فعالیت‌های بدنی شدید انجام می‌دهند، از ماسک استفاده نکنند، با ذکر برخی از خطرهای مرتبط، به ویژه برای افراد مبتلا به آسم و تهویه هوای مناسب، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی کردن سطح‌های پر تماس در باشگاه‌های ورزشی باید رعایت شود یا تعطیلی موقت آنها در نظر گرفته شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟