عملیات امداد ونجات در ۸ استان سیل زده ادامه دارد

به گزارش رکنا، محمد باقر محمدی با اشاره به گزارش خدمات امداد و نجات در سیل و آبگرفتگی ٧٢ ساعت گذشته گفت: استان های ایلام، بوشهر، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده که در مدت یادشده امدادگران و نجاتگران هلال احمر به ساکنان ٥١ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در سه روز گذشته، ۷۵ تیم عملیاتی متشکل از ۳۱۵ امدادگر و نجاتگر به هزار و ۹۱۲ نفر از متاثرین از حوادث جوی امدادرسانی کرده و با نجات جان هفت نفر از، آنان را به مناطق امن منتقل کرده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به اسکان اضطراری ۲۶۳ نفر از متاثرین از حوادث جوی با برپایی ۶۰ دستگاه چادر اشاره کرد و افزود: سه نفر هم که در سیل و آبگرفتگی مصدوم شده بودند از سوی عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته محمدی، ۵۳ واحد مسکونی از آب تخلیه شد و یک هزار و ۶۳ تخته پت و، ۵۲۵ تخته موکت، ۲ هزار و ۷۵۲ کیلوگرم نایلون، ۳۲۳ ست شست و شو ۲۹۱ بسته غذایی، ۲ هزار و ۱۱ قوطی انواع کنسرو، یک هزار و ۲۰۵ کیلوگرم برنج، ۳۸۶ کیلوگرم قند و شکر، ۱۷۰ کیلوگرم حبوبات، ۱۱۹ کیلوگرم روغن و ۱۴۷ شعله والوور میان متاثران توزیع شده است و عملیات امداد رسانی به سیل زدگان در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد. /ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟