کرونا کتابخوانی را افزایش داد / کتابفروشی ها باهوشی کنند و آنلاین شوند

کرونا /به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابفروشان قبل از شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت کاغذ، چاپ و... با بحران روبرو بودند. با آمدن کرونا و پیرو شعار "در خانه بمانیم" محدودیت ها بیش از پیش تشدید و تبدیل شد به اوقات فراغتی که نه دولت برای آن برنامه ریزی کرده بود نه مردم. در میان تمام خبرهای بد و دلهره آور، خبر خوشی مبنی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور منتشر شد.

نادر قدیانی، رئیس سابق اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا در این باره تاکید کرد: چقدر مسلم کرونا مانند زلزله، سیل و... بلا طبیعی است که گریبان جامعه را گرفته است و شیوع این بیماری نه تنها برای ایران بلکه در تمام دنیا غیرمترقبه بود.

محدودیت بهترین وقت کتابخوانی

وی با اشاره به این که ظاهرا مسئولان فرهنگی در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیستند، افزود: گله مندی ما از مسئولان فرهنگی این است که اگر در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور دارند خیلی کمرنگ هستند. بهترین ایام برای هدایت مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به سوی کتابخوانی دوره محدودیت هاست. وقتی کتاب نباشد خانواده ها مجبورند اوقات فراغت خود را در گوشی و اینترنت سپری کنند.

کتابفروشی ها را باز کنید

رئیس سابق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تاکید کرد: فروش سایت های کتاب چندین برابر افزایش یافته است. این نشان استقبال مردم از کتاب است. در نتیجه معتقدم تمام کتابفروشی ها (که در تهران 300 باب است) را تعطیل نکنید تا مردم تغذیه روح خود را به راحتی به دست می آورند. همان طور که میوه فروشی ها باز هستند کتابفروشی ها هم می توانند فعال بوده و غذای روح مردم را تامین کند.

بی توجهی ستاد ملی مبارزه با کرونا به کتابخوانی

نادر قدیانی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری برای جوابگویی به فروش اینترنتی مردم فعال هستند و در شرایط بحران کرونا اشتغالزایی نیز انجام شده است. متاسفم که برنامه ریزان ستاد ملی مبارزه با کرونا توجهی به مسئله کتابخوانی ندارند. این ستاد تصویب کرده که چاپخانه ها برای مطبوعات فعال باشند و کیوسک های مطبوعاتی را نمی بندند، اما کتابفروشی ها که غذای روح مردم را تامین می کنند، را فراموش کرده اند. درست است که سایت ها فروش بهتری پیدا کرده اند اما تمام کتابفروشی ها در فضای مجازی فعال نیستند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟