نمایشگاه کتاب تهران با افزایش 35 درصدی فروش نسبت به سال گذشته به کار خود پایان داد

به گزارش گروه فرهنگی رکنا ؛ محسن جوادی، رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دراین باره گفت:«به‌رغم نگرانی‌هایی که وجود داشت چه به لحاظ جلو افتادن زمان برگزاری و چه وجه اقتصادی نشر، مردم فراتر از آنچه در ذهن ما بود در نمایشگاه حضور یافتند که این نشان‌دهنده عقبه فرهنگی عمیق ایران است و در جاهایی که لازم است به چشم می‌آید.» جوادی سپس تصریح کرد: «نمایشگاه امسال مثبت بود و شاخص‌های اصلی برای داشتن نمایشگاه کتاب را داشت. مسأله‌ای که وجود دارد نمایشگاه کتاب فقط مسأله‌ نمایش نیست بلکه جنبه فروش هم دارد. نمایشگاه کتاب فعالیت‌های بین‌المللی را نیز شامل می‌شود که با‌ وجود محدودیت‌ها شاهد حضور کشورهای مختلفی بودیم.»
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد:«در بخش داخلی وضعیت خوب بود و عمده ناشران احساس رضایت می‌کردند؛ البته گله‌هایی نیز وجود داشت اما از آستانه‌ نگرانی‌ها فراتر رفتیم.»
او با اشاره به‌حضور عنوان‌های مختلف در بخش داخلی و خارجی نمایشگاه کتاب تصریح کرد:«ما می‌خواستیم یارانه‌ بخش‌های مختلف را هدفمند کنیم و یارانه‌ای برای کتاب‌های خارجی که در سه سال اخیرانتشار یافته‌اند، ردیف بودجه اختصاص دادیم.همچنین بن‌های دانشجویی و بن استادان و نیز بخش اهل قلم نیز افزایش یافت. مبلغ یارانه‌ اهل قلم از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. مؤسسات نیز حضور پررنگی در نمایشگاه کتاب داشتند.»
جوادی در ادامه بیان کرد: «فروش در نمایشگاه حدود ۳۶ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده افزایش فروش کتاب است. البته ممکن است بگویند افزایش ۳۵ درصدی فروش به خاطر افزایش قیمت کتاب‌ها بوده است، اما تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته که نشان‌دهنده افزایش دفعات خرید است. البته ممکن است این موضوع به‌دلیل این باشد که انبوه خرید کردن‌ها کم شده یا اینکه خریدها با دقت و گزینش بیشتری انجام شده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟