۲۵۰ واحد مسکونی براثر زلزله مراوه تپه دچار خسارت شدند؛ آغاز بازسازی از امروز

مسکن / به گزارش رکنا، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، با بیان اینکه کار ارزیابی از واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله گلستان، شب گذشته به پایان رسید گفت: ارزیابی های انجام شده از ۲۰ روستا و ۲ هزار واحد مسکونی روستایی توسط کارشناسان نشان داد که حدود ۲۵۰ واحد مسکن روستایی دچار خسارت های تعمیراتی و تخریبی شده اند.

او ادامه داد: با توجه به آن که بخش عمده‌ای از این واحدها خشت و گلی بودند، بنابراین بسیاری از این واحدها نیاز به بازسازی مجدد دارند.

حسینی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این زلزله به هیچ فردی صدمه جانی وارد نشده و تنها تعدادی از واحدهای مسکونی دچار خسارت شده‌اند، افزود: کانون اصلی این زلزله در کشور همسایه بوده و همین موضوع باعث شد که زلزله آسیب های کمی به این مناطق وارد کند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم بنابراین به دستور استاندار و همچنین ستاد مرکزی بنیاد مسکن کار بازسازی واحدهای مسکونی را از امروز آغاز کرده‌ایم، افزود: سعی خواهیم کرد با همکاری‌ خود مردم و مالکان بلافاصله پرونده بازسازی این واحدهای مسکونی را هرچه سریعتر ببندیم.

حسینی توضیح داد: با توجه به شرایط خاص این منطقه بنابراین با حمایت های صورت گرفته و تامین منابع مالی از منابع داخلی کار بازسازی را آغاز می کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۷ درصد از واحدهای مسکونی در این مناطق غیر مقاوم هستند، امیدواریم بلافاصله بعد از ارزیابی های اولیه و دریافت تسهیلات از ساکنان این واحدها کار بازسازی و نوسازی واحدها را انجام دهیم.

مدیرکل بازسازی مناطق زلزله زده یادآور شد: طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سال ۹۰ آغاز شده و به نظر می‌رسد که واحدهایی که نوسازی و بهسازی شده‌اند، دچار خسارت نشده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن یادآور شد: تامین منابع مالی برای دریافت این واحدهای مسکونی نیاز به دریافت مصوبه های اداری و طولانی شدن مراحل بروکراسی اداری داشت، بنابراین برای افزایش سرعت ساخت تصمیم گرفتیم که از منابع داخلی در این بخش استفاده کنیم در نتیجه در ابتدا برای هریک از این واحدهای مسکونی جهت نوسازی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌ایم.

او یادآور شد: از روز گذشته تاکنون ۸ پس لرزه در این مناطق رخ داده و همچنین زلزله روز گذشته باعث وارد شدن خسارت هایی به واحدهای مسکونی در شهر شده که البته این خسارت ها تعمیراتی و در حد ترک خوردن دیوارها بوده است.

حسینی در پایان گفت: به مالکان این واحدها اعلام می کنیم که این واحدها به سرعت و با بالاترین کیفیت و مقاومت به متقاضیان تحویل داده می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟