ارتقا رضایتمندی و کاهش هزینه ها با هوشمندسازی خدمات سلامت

سلامت / سرهنگ یعقوب منصوری در آئین رونمایی از "وب سرویس دستاوردهای نوین دندانپزشکی" که در بیمارستان ولی عصر(عج) برگزار شد، اظهارکرد: بهره برداری از امکانات حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات و هوشمندسازی سامانه ها در همه عرصه های زندگی بشر به ویژه در عرصه سلامت که دقت، سرعت و اطمینان خاطر از انجام خدمات، ضرورتی مهم و اجتناب ناپذیر است.

هوشمندسازی خدمات می تواند هزینه های درمانی را کاهش دهد

به گزارش رکنا، وی با بیان این که خطاهای انسانی می تواند منجر به ایجاد هزینه های هنگفت برای بیماران و مراکز درمانی شود، اضافه کرد: هوشمندسازی خدمات سلامت با قابلیت هایی که در زمینه افزایش دقت، کیفیت خدمات، سرعت، صرفه جویی در زمان و هزینه از طریق دسترسی آسان و ارتباط برخط با واحدهای درمانی دارد، می تواند در کاهش هزینه های درمانی و افزایش رضایتمندی بیماران نقش بسزایی داشته باشد.

منصوری ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان نیروی انتظامی از حدود یک دهه اخیر گام های بزرگی در زمینه ایجاد زیرساخت های هوشمند سازی برداشته که ایجاد بسترهای فیبر نوری حتی در دورترین نقاط کشور از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه پیشبرد امور سخت افزاری این طرح ها در دستور کار معاونت بهداد ناجا قرار دارد از حمایت ها و پیگیری های معاونت فاوا ناجا، ستاد و نیروهای مسلح در این راستا قدردانی کرد.

جانشین معاونت بهداد ناجا با اشاره به این که حوزه بهداشت و درمان ناجا اهتمام ویژه ای به هوشمند سازی خدمات سلامت دارد، اظهار کرد: سامانه های پزشکی از راه دور(تله مدیسین) در نقاط مرزی، سامانه های هوشمند مراکز درمانی و بیمارستانی(سامانه های یکپارچه CIS و HIS) از سال های گذشته در حوزه بهداشت و درمان ناجا مورد بهره برداری قرار گرفته و با گذشت زمان ارتقاء یافته است.

منصوری از بهره برداری از سامانه مدیریت منابع مالی در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: معاونت بهداد ناجا همواره در زمینه توسعه فن آوری های نوین در حوزه سلامت پیشگام بوده و با سازمان خدملت درمانی نیروهای مسلح همکاری و مشارکت فعال داشته است.

وی به سامانه برخط پروتز که حدود ۸ سال پیش و سامانه پرونده الکترونیک سلامت دندانپزشکی که ۲ سال پیش برای اولین بار در ناجا مورد بهره برداری قرار گرفت اشاره و افزایش دقت، سرعت عمل، رضایتمندی مراجعین و کاهش هزینه های درمانی را از جمله مزایای بهره برداری از این سامانه ها ذکر کرد.

جانشین معاونت بهداد ناجا در ادامه وب سرویس خدمات دندانپزشکی را امکانی در جهت اتصال دو برنامه نرم افزاری سامانه CIS و سامانه برخط نسخ توصیف کرد و ایجاد صرفه جویی در زمان، نیاز کمتر به امکانات سخت افزاری، رضایتمندی بالا و کاهش هزینه های مراکز درمانی را از مزایای وب سرویس خدمات دندان پزشکی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، منصوری در پایان از رویکرد سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در حوزه هوشمند سازی خدمات سلامت و حمایت های این سازمان در عملیاتی کردن طرح های هوشمندسازی در ناجا قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین طی ارتباط ویدئوکنفرانس با بیمارستان ثامن الائمه(ع) مشهد باحضور خانواده شهید مدافع سلامت"محمد شکری" و دکلمه خوانی دختر شهید یاد و خاطره این پرستار ایثارگر گرامی داشته شد.

گفتنی است، در خاتمه این مراسم از عوامل و دست اندر کاران اجرای طرح وب سرویس دستاوردهای نوین دندان پزشکی تجلیل به عمل آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟