در مراکز آموزشی دندانپزشکی، درمان باید رایگان باشد اما نیست!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کارآموزی در مشاغلی مانند آرایشگری، دندان پزشکی و... در تمام دنیا به گونه ای است که اگر فردی به مراکز آموزشی کارآموزها مراجعه کرد باید بدون اینکه از او پولی را دریافت کنند به صورت رایگان به آن فرد خدمت رسانی کنند اما این موضوع در ایران صادق نیست.

دکتر بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که چرا از افرادی که دندان های خود را به وسیله کارآموزها درست می کنند پول گرفته می شود گفت: هم اکنون در دانشکده های دندانپزشکی یک هزینه حداقلی دریافت می شود. اما در کل باید این ساختار اصلاح شود که با حمایت معاونت درمان وزارت خانه این موضوع در حال محقق شدن است.

مراکز آموزشی و درمانی باید رایگان باشند

وی ادامه داد: اگر سازوکارتامین اعتبارات دانشکده های دندان پزشکی به عنوان دانشکده های آموزشی و درمانی بازتعریف شوند قطعا رایگان شدن درمان دندان محقق خواهد شد.

بسته های رایگان در زمینه دندانپزشکی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی تاکید کرد: با زحماتی که دکتر صمدزاده مسئول اداره سلامت معاونت بهداشتی انجام داده اند بسته های حمایتی در خصوص دندان های پایه به صورت رایگان در حومه شهر ها و مناطق محروم ارائه شده است و بیمه های آن را پرداخت کرده اند.

هوشمند در پایان تاکید کرد: ما توانسته ایم بخشی از سلامت دهان و دندان ببینیم اما این مسئله باید در همه جا همگانی شود و به نوعی پوشش داده شود کمااینکه خدمات دندانپزشکی نه فقط در ایران بلکه در همه کشورهای جهان هزینه بالایی دارد بنابراین سازمان های بیمه گر باید به این مسئله کمک کنند فلذا امیدواریم مسئولان ذی ربط متوجه این قضیه باشند که دانشگاه های ما نیازمند سازوکار خاصی برای تامین اعتباراتشان هستند تا فشار اقتصادی زیادی به مردم نیاید.

کدخبر: 565096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟