فضاهای شهری تهران هیات می شود

محرم / محسن فتاحی، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران درباره نحوه برگزاری مراسم های محرم توسط شهرداری گفت: شهرداری تهران مثل سالهای قبل وظیفه ذاتی برگزاری هیات ها را ندارد ولی همواره تسهیل کننده فعالیتهای هیات های مذهبی بوده است و امسال هم این کار را انجام می‌دهد تا هیات های مذهبی بدون دغدغه کارشان را انجام دهند و مراسم های خود را برگزار کنند. او افزود: همان طور که به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده ایم و بر اساس همکاری خوبی که با سازمان تبلیغات داریم، شهرداری تهران آمادگی دارد فضاهای شهری را در اختیار هیات های مذهبی قرار دهد از جمله این فضاها حدود ۶۰۰ مجموعه ورزشی و زمین بازی و چهار بوستان بانوان است که هیات های مذهبی می توانند درخواست دهند و مراسم های خود را آنجا برگزار کنند.

شهرداری آماده اهدای پرچم به مغازه داران

به گزارش رکنا، فتاحی ادامه داد: همچنین شهرداری تهران اعلام کرده است آمادگی دارد تا هر مغازه و فروشگاهی درخواست داد در مقابل آن فروشگاه یا مغازه میله پرچم نصب کند و حتی پرچم هم به آنها اهدا کنند تا بتوانند جلوی مغازه شان آن را نصب کند.

او افزود: علاوه بر برنامه های اداره کل فرهنگی شهرداری، سازمان زیباسازی هم برنامه هایی که به مناسبت ماه محرم خواهد داشت.

فتاحی افزود: شهرداری تهران در نظر دارد نمایش ها و تعزیه های مربوط به محرم و اباعبدالله را در فضای مجازی در قالب نمایشگاه عطر سیب که در سال‌های گذشته برگزار می شد و امسال به دلیل شرایط کرونا به شکل سابق برگزار نمی‌شود، ارائه دهد.

پخش قطعه آهنگی از استاد آهنگران در فضای مجازی

قطعه آهنگی هم با هنرمندی استاد آهنگران تهیه شده است و همچنین نوحه هایی توسط محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت آماده شده است که از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

فتاحی تاکید کرد: شهرداری تهران در اجرای برنامه هایی که برای محرم دارد تابع دستورات ستاد کروناست و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات های عزاداری امسال مانند سال‌های قبل به بازار خواهند آمد؟ گفت: شهرداری تهران در این زمینه نقشی ندارد اما ما مطمئن هستیم که مردم بیشتر از آنچه ما انتظار داریم ضوابط بهداشتی رعایت خواهند کرد و مراسم ها را به شکلی برگزار می کنند که فاصله اجتماعی رعایت شود و مشکلی پیش نیاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟