حسین کاسب : امسال مهم  سلامت هیئتی ها است / برگزاری مراسم هایی با پنج درصد ظرفیت

محرم / حسین کاسب، مداح هیئت فهادان یزد، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به ابعاد مختلف برگزاری مراسم امسال در یزد پرداخته است. او با ذکر این نکته که همیشه شور و شعور در یزد و در برگزاری عزاداری محرم توامان بوده است، گفت: یزدی ها هر سال در برگزاری مراسم محرم عقلانیت خاص خود را دارند، و امسال هم اولویت را سلامت هیئتی ها قرار دادند که خدای نکرده در مراسم امام حسین، کسی دچار این بیماری نشوند.

امام حسین راضی به ابتلای عزادارنش به کرونا نیست

حسین کاسب در توضیح نظرش در برگزار شدن یا نشدن مراسم محرم امسال، گفت: در جایگاهی نیستم که بخواهم بگویم مراسم محرم برگزار بشود یا نه. حتی مراجع هم با احتیاط در این مورد نظر داده اند. اما با شرایط موجود و با جو روانی حاصل از کرونا، فکر می کنم تصمیم عاقلانه و غیراحساسی، برگزار نشدن مراسم به شکل سال های قبل است. فقط تاکید همه این است که اگر یک نفر هم در هیئت مبتلا به کرونا باشد و باعث ابتلای دیگران باشد. حضرت سیدالشهدا هم به این اتفاق راضی نیستند . پس باید بر اساس پروتکل های بهداشتی امسال عزاداری کنیم.

عزاداری محرمی متفاوت در شهریور 99

مداح هیئت فهادان در توضیح برنامه های محرم امسال به خبرنگار رکنا گفت: امسال برنامه های متفاوتی برای محرم در نظر گرفته شده است. از جمله جمع آوری نذوراتی که هرساله مردم به هیات ها می دهند. این نذورات به امور خیریه ای مانند فراهم کردن جهیزیه نوعروسان، آزادی زندانیان و کارهای فرهنگی و ورزشی اختصاص داده می شود.

برگزاری مراسم هایی محدود با پنج درصد ظرفیت

کاسب ادامه داد: امسال فقط چند مراسم محدود برگزار می شود و آنهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی. پروتکل هایی از جمله روباز بودن حسینیه ها، علامت گذاری با فاصله یک و نیم تا دو متر، تدارک تونل ضدعفونی برای قبل از ورود عزاداران به مراسم و استفاده از تب سنج. تعداد شرکت کنندگان هم حدود 5 درصد ظرفیت معمول خواهد بود.

او در توضیح مراسم امسال هیئت فهادان یزد، اظهار داشت: مراسم ما هر شب یک ساعت خواهد بود و صرفا در حدی که چراغ مجلس امام حسین خاموش نشود. همچنین فضای محرم مانند بیرق ها و صدای نوحه خوانی برقرار باشد. ولی سینه زنی و هیئت امسال برچیده شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟