تمرکز سمن ها و تشکل های مردم نهاد باید بر اصل آموزش باشد / با خود فقیر انگاری مواجهیم

مدیریت بحران / اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست هم اندیشی با سمن ها و تشکل های مردم نهاد با اشاره به این که آسیب ها در زمان بحران بسته به سطوح مختلف جامعه متفاوت خواهد بود، گفت: با توجه به این موضوع، آموزش ها در مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت است و سمن ها و تشکل های مردم نهاد به دلیل ارتباط دو سویه با مردم در امر آموزش می توانند بسیار خوب و کاربردی عمل کنند.

به گزارش رکنا، وی با اعلام این که در زمان حوادث ما شاهد حضور و تجمع افراد جهت امداد رسانی هستیم از این رو در زمان حوادث ما با کمبود نیروی امدادی مواجه نیستیم، اظهار داشت: تمرکز سمن ها و تشکل های مردم نهاد باید بر اصل آموزش باشد، آموزش در حوزه بحران باید در کشور رواج پیدا کند به گونه ای که در عملکرد افراد در حوادث احتمالی، تاثیر مطلوب بگذارد.

با "خود فقیر انگاری" مواجهیم

نجار با بیان این که در زمان بحران ما به دنبال این هستیم که شرایط مردم را هرچه سریع تر به حالت عادی برگردانیم، افزود: ما امروزه با مفهمومی به نام "خود فقیر انگاری" در زمان بحران بین افراد حادثه دیده مواجه هستیم که آفت بزرگی در زمان حوادث به شمار می آید و منجر به کاهش تاب آوری می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با بیان این که در حوادث با مشکل دیگری مواجه هستیم و آن بزرگنمایی سطوح حوادث است، افزود: این بزرگنمایی در بیشتر مواقع مدیریت حادثه و بحران را با مشکل مواجه می کند.

نجار در پایان با اشاره به آیین نامه فداکار خدمتی نیز خاطر نشان کرد: این آیین نامه جهت تکریم و خدمات رسانی به نیروهای داوطلب امدادی تهیه و تدوین شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟