حجم ویدیو: 10.17M | مدت زمان ویدیو: 00:01:13

رکنا اجتماعی: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در در همایش چهل و دومین سالگرد اورژانس اظهار کرد: نزاع دومین عامل مرگ‌و‌میر در کشور است که علت این امر باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با تاکید براینکه با فرهنگ‌سازی می‌توان از وقوع بسیاری از حوادث Accidents پیشگیری کرد، افزود: ما دردوره‌ قبل 5 هزار تخت بیمارستانی در اورژانس را افزایش دادیم اما اگر در حال حاضر سری به بخش‌هیا اورژانس ببنیم می‌بنیم این بخش‌ها مملو از بیمار است بنابراین بخشی از فرهنگ‌سازی و پیشگیری دست مسئولان است بخش دیگر بر عهده مردم که این امر با آموزش‌های مکرر رفع می‌شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه باید جامعه سالم داشته باشیم، یادآور شد: ما اعلام می‌کنیم درصدی از مردم دچار اختلال روحی و روانی هستند اما نباید صرفا به اعلام آمار و ارقام اکتفا کنیم بلکه باید مانع افزایش آن شویم زیرا اختلالات روحی و روانی موجب افزایش نزاع، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و ... می‌شود که این به خودی خوی موجب افزایش فشار کاری پزشکان و نیروهای اورژانس می‌شود.
به گفته وی، مسئولان باید به جای فرهنگ‌سازی مسائل فرعی به فرهنگ‌سازی مسائل اساسی و مورد نیاز کشور بپردازند.
هاشمی خطاب به امدادگران اورژانس عنوان کرد: شما باید قدر شغل خود را بدانید زیرا امدادگران اورژانس بیشترین حضور را در زندگی خصوصی افراد دارند و این افتخار کمی نیست زیرا حاصل اعتماد مردم است و ما باید به این اعتماد پاسخ دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 309101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟