دعوت شریعتمداری از همه مسئولان برای پیوستن به پویش ملی شفافیت

شفافیت / وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمائی از سامانه های شفافیت این وزارتخانه با بیان این مطلب اظهار کرد: 32 سامانه شفافیت شامل 10 سامانه ستادی، 18 سامانه مربوط به شستا و 4 سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه راه اندازی شده است.

به گزارش رکنا، شریعتمداری در این مراسم که روسای سازمان ها، صندوق ها و دستگاه های تابعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند به کاهش 25 درصدی پرونده های نظارتی در دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:تلاش خواهیم کرد تا پایان دولت دوازدهم این میزان همچنان کاهش یابد.

وی با دعوت از همه مردم، مدیران نهادهای دولتی،شرکت ها و بنگاه ها به پویش «شفافیت» تاکید کرد: «شفافیت» یک راه بدون بازگشت است و تنها راه نجات جمهوری اسلامی از این مسیر می گذرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همه نوع اطلاعات غیر از موضوعات امنیتی و دفاعی که برای صیانت از جامعه است باید در اختیار همگان قرار گیرد تصریح کرد: امکان رصد و پایش اطلاعات بنگاه ها و شرکت ها باید برای همه مردم، رسانه ها و نهادهای نظارتی فراهم شود.

وی اضافه کرد: به دنبال انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت ها و صندوق ها، عده ای از خبرنگاران با پرداختن به مدرک تحصیلی این افراد باب انتقاد را باز کرده و بر ما خرده می گرفتند در همین جا باید بگویم اگر این اطلاعات را منتشر نمی کردیم و در معرض استفاده همگان قرار نمی دادیم به طور قطع زمینه انتقاد و اصلاح آن فراهم نمی شد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی «شفافیت» را تنها مسیر بازگشت و تقویت اعتماد عمومی و مشارکت ملی دانست و اظهار داشت: بازسازی اعتماد عمومی، با اعتماد ما به مردم و مشارکت دادن آنها در اداره امور و فراهم کردن زمینه نظارت بر عملکرد مدیران میسر می شود.

شریعتمداری، اطلاعات را پایه و لازمه بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: «شفافیت» نه تنها تباهی، سیاهی و تاریکی را روشن می کند بلکه چراغ راه مدیران است و با دعوت مردم به خرد جمعی زمینه حکمرانی مطلوب را فراهم می آورد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟