پرواز هزاران ملخ پاکستانی به سمت ایران

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست رکنا، روزنامه نیوز پاکستان در گزارشی خبر داد: دولت پاکستان در بحبوحه بحران COVID-19 در حال مهار موج دوم حاصل از مهاجرت ملخ ها به سراسر کشورش است و در حال حاضر حدود 38 درصد از پاکستان یک منطقه پرورش دهنده برای ملخ های بیابانی است. زمستان مرطوب شرایط ایده آل برای تولید در کمربند کشاورزی و در آن سوی مرز در شمال شرقی ایران ایجاد کرد. انتظار می رود ، مهاجرت های جدیدی از داخل پاکستان و عبور از مرزهای ایران طی چند هفته ، مهاجرت های جدیدی از داخل پاکستان و عبور از مرزهای ایران را تجربه کند.

این روزنامه اضافه کرده است که امسال اوضاع وخیم تر می شود ، زیرا ، برای اولین بار در دهه های مختلف ، تهدید دوم حمله به swarms در شرق آفریقا در اواخر ژوئن و ژوئیه وجود دارد.

همچنین در پایان این گزارش می خوانیم که پاکستان با حمله این ملخ ها 3.7 میلیارد دلار آسیب مالی خواهد دید کمااینکه این کشور از لحاظ اقتصادی حاصل از بحران COVID-19 نیز معلول است.

گفتنی است که محمدرضا درگاهی، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفر به استان فارس با بیان اینکه امسال کشور ما از دو جهت مورد هجوم ملخ صحرایی قرار گرفته است، عنوان کرد: حمله این آفت از شرق هندوستان و پاکستان در روزهای آینده با شدت بیشتری انجام می‌شود و با توجه به اینکه در شبه جزیره عربستان در حال حاضر مراتع و عرصه‌های کشاورزی پوشش گیاهی ندارند از طرف شمال شرق آفریقا که در حال حاضر کانون‌های تخلیه شده دارند و با حجم بیشتر از سال گذشته به سمت جنوب کشور ما حمله می‌کنند.

حال با توجه به حمله طاعونی این ملخ ها، هم اکنون مرزهای ما نیز مورد تهدید قرار گرفته اند بنابراین نیاز است تا مسئولان کشور برای جلوگیری از ورود هزاران ملخ  پاکستانی اقدامات لازم را انجام دهند البته با توجه به آمادگی ایران و تجربه گذشته برای مبارزه با ملخ‌های مهاجم می توان امید داشت که اقدامات موثری انجام شود کمااینکه محمد رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرد که سموم، ماشین‌آلات، ادوات، تجهیزات و خودروی لازم برای مبارزه با این آفت در استان‌های جنوبی کشور تدارک دیده شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟