ترک تحصیل اجباری  1050 کودک کار به زودی / اجازه آموزش حضوری بدهید

محمدحسن داوودی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره وضعیت تحصیلی کودکان کاری که در مدرسه صبح رویش درس می خوانند گفت: ما در مدرسه صبح رویش 1050 بچه کار داریم که تمامی این ها بازمانده از تحصیل بودند و کمی بیشتر از 50درصد این تعداد دانش آموز دختر هستند و تا پیش از ورودشان به مدرسه صبح رویش بازمانده از تحصیل بودند. مسئله ای که برای ما پیش آمده این است که این دانش آموزانی که بازمانده از تحصیل بودند الان به واسطه این شرایط تحصیلی مبهم احتمال ترک تحصیل دائمی آنان فراهم شده است. این بچه ها هیچ گونه وسایل الکترونیکی مانند تبلت، گوشی و یا لپ تاپ ندارند که بتوانند آموزش های خود را به صورت مجازی و شبکه شاد دنبال کنند و برخی از آنان به دلیل فقیر زیاد تلویزیون هم ندارند تا آموزش های تلویزیون را تماشا کنند.

اجازه می خواهیم با رعایت پروتکل آموزش حضوری داشته باشیم

وی در ادامه افزود: الان این بحران ما هست که این بچه ها نمی توانند از هیچگونه آموزش مجازی و از راه دوری استفاده کنند. درتلاش برای کسب اجازه هستیم که بتوانیم به صورت محدود و تعداد اندک با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آن ها را در فضای مدرسه آموزش دهیم. این بچه ها در همین روزها سرچهارراه ها و خیابان ها کار می کنند و این چالش جدی است.

زیرساخت فضای مجازی رای کودکان کار مهیا نیست

داوودی درباره وضعیت این دانش آموزان در شبکه شاد بیان کرد: بچه ها هیچکدام به شبکه شاد وصل نیستند. تنها مدرسه به این شبکه متصل است که هیچگونه فایده ای هم ندارد. و به دلیل شیوع ویروس کرونا از درس های خود خیلی عقب افتاده اند. این بچه ها زیرساخت استفاده از فضای مجازی را ندارند.

بسته های غذایی و بهداشتی توزیع می کنیم

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسته های غذایی، بسته های بهداشتی از اسفند ماه و با ورود کرونا ویروس به کشور برای ان کودکان آماده شده و تحویلشان داده شده است . در حال حاضر مشغول تهیه کتاب های درسی  بچه ها هستیم چون این کودکان کیف و کتاب درسی شان را در مدرسه می گذاشتند . در تلاش هستیم کتاب ها را به آنها برسانیم .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مینا سجادی
آیا این خبر مفید بود؟