این در حالی است که حدود 5درصد آنها از سوی باندهای سازمان یافته تکدی‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرند و همین مسأله کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی را نگران کرده است.

هشتگ #کودکان_کار از مدت‌ها قبل در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده بود و از تاریخ 16 مهر مصادف با روز جهانی کودک این هشتگ به یک پویش مردمی تبدیل شد تا کاربران عکس‌ها، مطالب، نگرانی‌ها، اعتراضات، راهکارها و هر آنچه در این مورد می‌دانند را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در این پویش کاربران از رئیس جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، شهرداری‌ها و... درخواست کردند برای خلق محیط امن و مناسب نیازهای سنی کودکان خیابانی آنها را به فضای تحصیل و بازی برگردانند و از این طریق سعی کنند مسئولان را بیشتر باخبر کنند.

این پویش در هفته‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و همین مسأله باعث شد انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان اعلام کند که بزودی با تمامی عکس‌هایی که از این کودکان گرفته شده است یک نمایشگاه ترتیب دهد و مشکلات ناشی از این اتفاق را بیشتر به نمایش بگذارد.

بسیاری از کاربران ایرانی با اشتراگ گذاشتن این هشتگ به مسأله فقر در ایران اشاره کردند و توضیح دادند کودکانی که زباله‌گردی می‌کنند و به نان شب محتاج هستند، باید در سر کلاس‌های درس باشند.

با افزایش توجه مردم به پویش مذکور، انجمن حمایت از کودکان کار به‌عنوان نهاد غیردولتی اعلام کرد کمپین جدیدی را با هدف حمایت از این کودکان در شب یلدای امسال برگزار می‌کند تا به این مناسبت کودکان خیابانی بتوانند شب یلدای امسال را متفاوت برگزار کنند. این مرکز در مطالبی که با هشتگ مذکور به اشتراک گذاشت توضیح داد ساماندهی کودکان کار هنوز یک متولی واحد در این زمینه ندارد و مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟