جهش آمار طلاق پس از کرونا /  بحران اقتصادی از علل اصلی

اردشیر گراوندی- جامعه شناس - در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره برآورد میزان درخواست های طلاق زوجین پس از دوره پسا کرونا چنین گفت: موضوع طلاق و مشاجرات زوجین دو نوع است. نوع اول درمورد عموم ملت ایران است که با شیوع گسترده این ویروس کرونا مشاجراتی بین زوجین صورت می گیرد چرا که اساسا زمانی که مجبورهستیم مدت زمان زیادی را در کنار یکدیگر باشیم و در طول روز نمی توانیم بیرون برویم قاعدتا اختلاف نظراتی به وجود می‌آید و این اختلاف نظرات ممکن است ادامه دار شود و باعث ایجاد بحث و دعوا بین زوجین باشد و این عمومی است اما اینکه برخی از این مشاجرات منجر به طلاق شود امکانش وجود دارد و آمار طلاق افزایش پیدا کند.

برگشت از طلاق عاطفی با شروع کرونا

او در ادامه افزود: همچنین برخی از زوجینی که پیش از شروع دوره قرنطینه اجباری، طلاق عاطفی گرفته بودند پس از این دوره قرنطینه از تصمیم طلاق خود برگشتند و در این بحران تجدید نظر و تصمیم به ادامه زندگی با هم دیگر گرفتند و بخشی هم ممکن است تصمیم به طلاق بگیرند و به عقیده من قرنطینه و طولانی مدت در منزل ماندن نمی تواند تاثیر چندانی بر افرادی که تصمیم به ادامه زندگی با یکدیگر و یا افرادی که تصمیم به طلاق گرفته باشند داشته باشد. اگر زوجین تعریفی از شرایط خود نداشته باشند و اینکه ساعات زیادی در کنار هم هستند را یک اتفاق مثبت بدانند قطعا مشاجره و بحث بین آن ها صورت می گیرد و حتی ممکن است منجر به طلاق شود اما نمی توان علت تمام درخواست های طلاق را به این دوره قرنطینه اجباری به علت شیوع کرونا نسبت داد.

این جامعه شناس درمورد میزان درخواست های طلاق در دوره پسا کرونا اظهار داشت: جهشی در طلاق پس از کرونا خواهیم داشت  و در این دوران شرایط اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی مردم را اگر به خوبی مدیریت نکنیم درمورد میزان درخواست های طلاق جهش خواهیم داشت زمانی که مردم بیکار می شوند و هیچ منبعی درآمدی ندارند حتما دچار مشکلاتی می شوند و چالش های را خواهند داشت که در نهایت ممکن است به طلاق منجر شود اینکه بخواهیم درصد و آمار بگوئیم امکانش نیست و نمی توان برآورد دقیقی داشت. ما در این دوران نتوانستیم به مردم به وضوح بیان کنیم که در دوران بدی قرار داریم  و این دوران عوارض هایی را در خانوار برای شما به وجود می‌آورد.

ضعف آموزش حفظ استحکام خانواده در قرنطینه

این جامعه شناس تاکید کرد : به مردم نیاموخیتم  همانطور که باید نکات بهداشتی را رعایت کنند باید مواظب حفظ روحیه و استحکام خانواده خود هم باشند، تمام این افرایش میزان درخواست طلاق هم برای دائم درخانه در کنار یکدیگر ماندن هم نیست و بخشی از آن به مسائل و مشکلات اقتصادی این مدت هم مربوط است.

خبرنگار: مینا سجادی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟