جلد داخلی موادغذایی را چگونه ضدعفونی کنیم ؟ / خوردن بیسکویت های کرمدار به صلاح نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اشرف شاه ولایتی- کارشناس شیمی آلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درمورد نحوه ضدعفونی بیسکویت ها هنگام تولید و نحوه بسته بندی آن ها گفت: اکثر مواد غذایی و خوراکی ها مثل بیسکویت با دستگاه های تمام اتومات و بدون دخالت دست تولید می شوند اما بدین صورت هم نیست که قابل اعتماد صد در صد باشند و این امکان وجود دارد که درصد پایینی از این مواد خوراکی آلوده به ویروس باشند.

او در ادامه افزود: در این روزها بهترین راه حل استفاده از مواد خوراکی حرارت دادن به آنان توسط مایکرویو یا فر است چرا که کروناویروس  به گرما حساس و در دمای 40 درجه به بالا از بین می رود. درباره بسته بندی خوراکی ها به طور مثال برای بسته بندی بستنی ها می توان جلد بیرونی آن را شست و شو داد اما خود بستنی را نه می توان حرارت داد و نه ضدعفونی کرد اما چون این خوارکی ها در کارخانه با دستگاه های تمام اتومات که از قبل استریل می شوند تولید صورت می گیرد به عقیده من امکان آلوده شدن بسیار پایین است.

این کارشناس با تاکید بر شستشو بسته بندی مواد غذایی بیان داشت:  بسته و جلد بیرونی بیسکویت ها را می توان با مواد شوینده ضدعفونی کرد اما درمورد بیسکویت هایی که خامه و یا کرم دارند و یا بستنی ها نمی توان کاری کرد و افراد یا باید بر ترس خود در استفاده از این نوع مواد غلبه کنند و یا تا بهبود شرایط از این مواد غذایی که نمی توان به جز شست و شو جلد بیرونی آن به گونه دیگری ضدعفونی کرد.

کشف داروی چسبده برای درمان کرونا

شاه ولایتی درپاسخ به این سوال که مردم پس از پایان بحران کرونا با ترس و وسواسی که این روزها در خصوص آلوده بودن یا نبودن  موادغذایی و غذاهای  رستوران ها گرفته اند باید چه کنند: متاسفانه پس از پایان بحران کرونا، این ترس و اضطراب همچنان در مردم برای بازگشت به روال عادی زندگی وجود دارد اما متخصصان و پزشکان در کانادا تحقیقاتی را انجام دادند و دارویی را کشف کردند که این دارو بدین گونه عمل می کند که به گیرندگان سلولی که ویروس را جذب می کند می چسبد و ویروس را گول می زند به طوری که ویروس به جای چسبیدن به سلول به دارو می چسبد و از بین می رود. در حال حاضر تمامی پزشکان و متخصصان در حال انجام آزمایش های گوناگون هستند و ممکن است که واکسن آن هم ساخته شود و البته شاید در آخر به این نتیجه برسند که ممکن است حدود 70 الی 80 درصد از مردم به این ویروس مبتلا شوند اما کنترل برای این جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس بدین خاطر است که می خواهند تعداد مبتلایان به کرونا از میزان ظرفیت و تجهیزات دارو و درمان کشور بیشترنشود و ارتفاع نمودار مبتلایان را پایین نگه دارند.

صنوف مواد غذایی اعتماد مردم را جلب کنند

 

او در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین و موثر ترین راه مقابله با این ویروس افزایش ایمنی بدن است چرا که این ویروس در بدن های گوناگون زمانی که وارد سیستم ایمنی آن ها می شود متفاوت عمل می کند در نتیجه اگر سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگاه داریم درصد ابتلای به این ویروس را کاهش می دهیم. باید صنوفی که مواد غذایی را توزیع می کنند هم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا مردم با آرامش خاطر مواد غذایی را تهیه و مصرف کنند.

در شرایط کنونی باید از مصرف برخی از مواد غذایی و خوراکی هایی که درمورد نحوه ضدعفونی آنان به جز شست شو جلد بیرونی آن نمی توان کار دیگری انجام داد مانند شیرینی ها، انواع اسنک، پاستیل، آدامس و... یا خودداری کرد و یا با غلبه بر ترس خود از این مواد غذایی استفاده کرد البته بهتر است در این دوره حساس با خوردن مواد غذایی و خوراکی های مفید همانند آب میوه های طبیعی، میوه جات و غذاهای خانگی و استفاده از انواع قرص های ویتامین و تقویتی توان سیستم ایمنی بدن خود را در برابر این ویروس بالا برد.

خبرنگار : مینا سجادی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟