5 داروی پرفروش که مردم برای مقابله با کرونا خریداری کرده اند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا ویروس جهان را با چالشی جدی روبرو کرده است که طبق نظر کارشناسان جهان پس از کرونا به گونه دیگری است اما باز امروز شاهد این موضوع هستیم که انسان ها با وجود اینکه بار دیگر به ضعف های خود در برابر طبیعت پی برده اند اما برای مقابله با این ویروس جدید دست به هر اقدامی می‌زنند.

در جست‌وجوی میدانی که رکنا در داروخانه های شهر داشت از ابتدای شیوع کرونا داروهایی مثل کلروکین فسفات، ایمیونس، کپسول نوفلو ، ویتامین b6 و قرص زینک بیشترین فروش را داشته اند که به بررسی این داروها می‌پردازیم.

1. کلروکین فسفات

کلروکین فسفات که قبلا به صورت کویینول آمین نوع ۴ شناخته میشد، قبل تر در سال ۱۹۹۴ در پزشکی بکار میرفت، نه تنها در مقابله با بیماری مالاریا کاربرد دارد، حتی سازگار با سایر فعالیت های ایمنی بدن است و برای درمان انواع التهاب های مفصلی روماتیسمی، SLE و... و همچنین بیماریهای خود ایمنی هم بکار میرود. از لحاظ ویژگی های فیزیکی و شیمیایی، این دارو محلول در آب و دارای خاصیت قلیایی ضعیف میباشد، این دارو پس از ورود به داخل سلول های بدن، پس از فرایند پروتئین دهی در لیزوزوم، شبکه گلژی و سایر اندامک ها با خاصیت اسیدی و با ایجاد افزایش ph در این اندامک ها سبب نابودی آنها میشود. لیزوزوم که خاصیتی اسیدی دارد، کلروکویین پس از ایجاد افزایش ph درون آن، سبب ضعیف شدن پروتئین ناقل آهن شده و سبب آزاد شدن یون آهن میشود و به تبع آن کاهش میزان یون آهن و در ادامه سبب اختلال در تکثیر DNA و بیان ژن داخل سلول میشود.

2. ایمیونس

ایمیونس دارای فرمولی کامل از آنتی اکسیدان ها جهت بهبود و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است. که در بیماران قبل و بعد از جراحی ، در بیماری های مزمن مثل دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و .... و جهت جلوگیری از ابتلاء به عفونت ها و بهبود بینایی و بافت بینایی ، بهبود مشکلات پوستی به دلیل حمایت و حفاظت و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید و موثر بوده و تحقیقات بالینی که در این زمینه در مورد این محصول صورت گرفته این مطلب را ثابت می کند.

فاکتورها و شرایط خاص مثل آلودگی ها ، استرس ، میکروارگانیسم ها ، سلول های سرطانی ، بیماریهای مزمن سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و تاثیراتی که یک سیستم ایمنی ضعیف بربدن می گذارد شامل بازگشت عفونتها و خستگی مفرط ، کاهش سرعت بهبود زخمها و ..... می شود . هنگام مصرف ایمیونس از مصرف مکمل مولتی ویتامین دیگر بپرهیزید.

3. کپسول نوفلو (NO FLU) سندروس

کپسول نوفلو (NO FLU) سندروس یک محصول مکمل تولید شده است که حاوی مواد موثره ای است که با افزایش توان دفاعی بدن از سلامتی آن در برابر هجوم ویروس ها و میکروب ها محافظت می کند. مصرف این کپسول به ویژه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون آنقولانزا و سرما خوردگی موثر است. کپسول نوفلو سندروس مانند یک واکسن پیشگیری کننده عمل کرده و با بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش گردش خون در برابر انواع ویروس از بدن دفاع می کند. این کپسول همچنین حاوی ویتامین C می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. برای مصرف کپسول جلوگیری از سرما خوردگی (نوفلو) سندروس می بایست طبق دستور پزشک عمل کرده و یا روزانه 1 الی 2 عدد از آن را پس از غذا و همراه با میزان کافی آب میل نمایید. استفاده از این فرآورده در دوران بارداری و شیر دهی توصیه نمی شود.

4. زینک

به گفته محققان، درمان کوتاه مدت با زینک خوراکی موجب کوتاه شدن طول مدت سرماخوردگی‌های ویروسی در افراد بزرگسال می‌شود. این درمان زمانی عمل می‌کند که در طول مدت ۲۴ ساعت اولیه بروز علائم سرماخوردگی، حداقل ۷۵mg زینک مصرف شده باشد. به گفته محققان، چنین بهبودی در مورد کودکان مشاهده نشده است. مصرف زینک همچنین با رفع سریع‌تر احتقان بینی، تخلیه بینی و گلودرد و همچنین بهبود سرفه همراه است. محققان هشدار می‌دهند مصرف بیش از ۱۵۰mg زینک در روز منجر به مسمومیت ناشی از زینک می‌شود و دارای عوارض جانبی نظیر کاهش عملکرد سیستم ایمنی است.

5. ویتامین b6

ویتامین b6 که به آن پیریدوکسین هم می‌گویند، جزء ویتامین ‌های گروه B است که البته در بکمپلکس و مولتی ویتامین ها هم وجود دارد. تمام ویتامین‌ های این گروه، نقش مهمی در عملکرد فیزیکی و روانی فرد دارند. مهمترین نقش این ویتامین ها تنظیم سوخت ‌و ساز بدن، بهبود عملکرد عصبی و کبد، سلامت و زیبایی پوست، سلامت چشم و افزایش سطح انرژی است.

ویتامین B6 از سه ماده پیریدوکسین (Pyridoxine) ، پیریدوکسال (Pyridoxal)، پیریدوکسامین (Pyridoxamine) ساخته شده است که همگی به هم مرتبط هستند و عملکرد هر کدام از آن ها بر دیگری تأثیر گذار است.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟