سه ماه پیش در ایران کرونا بود؟! / رسانه های خارجی پایشان را از  گلیمشان درازتر کرده اند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روزگذشته و در آخرین ساعات سال 1398  ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  اعلام کرد که باهمکاری جهاد دانشگاهی کیت ایرانی تشخیص کرونا را  ساخته اند  و با کیت  موفقیت آزمایش خود را پس داده است .

در ادامه این خبر آمده بود : کیت تشخیص مولکولی کوید۱۹ بانام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روز تولیدشده و درمقایسه بانمونه خارجی ازقیمت بسیار پایین تری برخوردار است.این کیت پس ازچندمرحله ارزیابی، دقایقی پیش توسط انستیتو پاستور ایران رسما تایید شد و بزودی دراختیار آزمایشگاه‌ها قرار می‌گیرد

با اعلام این خبر موفقیت ، سوالی که برای جامعه ایرانی مطرح شد این بود که این کیت چه تفاوت ها با کیت های وارداتی دارد؟  آیا توان تشخیص برابر با کیت های خارجی دارد ؟ معاون وزیر بهداشت به این سوالات پاسخ داد.

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا درباره این موضوع که روز گذشته اعلام شد کیت کرونا در ایران بومی سازی شده است  این کیت ها تا چه میزان قدرت تشخیص دارند مطرح کرد: ابتدا نیاز است که بگوییم، این بیماری جدید نیست اما ویروس کویید 19 جدید بوده بنابراین ما برای مشخص شدن آن نیاز به کیت جدید داشتیم که نخستین کشوری که به این کیت دسترسی پیدا کرد چین بود.

وی با گفتن از اینکه تنها دو ماه از ساخت کیت  این ویروس می‌گذرد و حدود یک ماه است که این کیت وارد کشور ما شده است با این شرایط رسانه های معاند پای خود را از گلمیشان درازتر کرده اند و می گویند که سه ماه پیش کرونا در  ایران بوده است گفت : اصلا بوده است ، این حرف چه معنایی دارد؟ مگر ما کیت تشخیص کرونا داشتیم؟ چگونه باید تشخیص می دادیم که کسی کرونا گرفته است؟ در آن زمانی که این افراد مدعی هستند کدام کشور می توانست کوئید 19 را  تشخیص بدهد؟ مگر کشوری کیت این ویروس را داشت؟ ما دو روز بعد از اینکه کیت به دستمان رسید اولین موارد مبتلا به کرونا را اعلام کردیم. اینکه بگویند یک پزشکی اول بهمن  ماه  در یک بیمارستانی مدعی شده بود که بیماری که دارد مشکوک به کرونا  است آنهم قبل از اینکه کیت تست کرونا به کشور وارد شود صحبت درست و علمی نیست.

  وی با تاکید بر اینکه این جریان سازی ها مناسب و صحیح نیست و پایه علمی ندارد ادامه داد :  این افراد قصد کمک ندارند. مثل پمپئو که گفته بود می خواهیم به ایران کمک کنیم . نمی خواهد به ایران کمک کنند ، تحریم را بردارید . نمی خواهد عسل بدهید، نیش نزنید. ما هیچ مشکلی نداریم ، هم سیستم پزشکی مناسبی داریم هم توانمند هستیم و توان انجام درست در زمینه پزشکی را هم داریم. رسانه های فارسی زبان خارج از ایران ، روز گذشته، باز جو سازی کردند . همه بخش های صحبت بنده در مورد ادعای کمک آمریکا به ایران کنار گذاشتند  و تنها نوشتند که ایران می خواهد به آمریکا در گذر از بحران کرونا کمک کند. این پاسخ من در جواب یاوه گویانی است که فقط ادعا دارند و جنایت بشری انجام می دهند. حال برگردیم به سوال شما ، ما در همین مدت ، شروع به ساختن کیت تست کرونا کردیم و موفق به ساخته نمونه کیت شده ایم و  تست گیری از آن شروع شده است.

رییسی اظهار کرد: در زمینه دارو نیز ما 40 درصد به تولید بومی رسیده ایم در مورد کیت تست کرونا نیز باید آزمایش ها را طی کند . اولویت ما این است که اگر کیت هایمان نتیجه دقیق دارند از کیت داخلی استفاده کنیم.دانشمندان ما شروع به ساختن کیت های بومی سازی شده کرده اند و کارآزمایی ها درباره آن در دست اجرا است ، به زودی نتایج آن مشخص می شود. امروز همانطور که 95 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شوند بدون شک درباره کیت هم این کار انجام می شود کمااینکه اگر تولید داخلی ما قابل استفاده شود بدون شک تعداد آزمایش های بیشتری انجام خواهد گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟