به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در منطقه اظهار کرد: یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در مصر گزارش شده است.

ویروس کرونا به مصر رسید

جهانپور بیان کرد: به دلیل اینکه مصر در منطقه مدیترانه شرقی قرار دارد و به همین دلیل از این لحاظ برای ما اهمیت دارد چراکه در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه دومین کشوری است که مورد ابتلا به ویروسی کرونا در آن گزارش شده است.

او ادامه داد: مصر اولین کشور قاره آفریقاست که ویروس کرونا در آن به طور رسمی گزارش شده است و این مورد اهمیت و توجه به هشدارها، احتیاط ها و مراقبت ها را بیشتر خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد:مصر درست است که در قاره آفریقا قرار دارد اما در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه محسوب می شود ،هر چند که تردد بین ایران و مصر به دلیل روابط کنسولی پایین است اما با توجه به اشتراکات منطقه ای این مورد ابتلا در مصر برای ما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان

جهانپور با اشاره آخرین وضعیت ویروس کرونا در جهان اظهار کرد: در سایر کشورهای جهان به جز چین ابتلا به ویروس کرونابه صورت تک گیر است و موارد همه گیری و طغیان گزارش نشده اما موارد ابتلا در اروپای غربی و جنوب شرقی آسیا رو به گسترش است و به این دلیل هشدارها درباره تردد و مسافرت به این کشورها و رعایت مراوده با افراد دارای علائم شبه انفلوانزا بیشتر خواهد شد.

او ادامه داد: سفر غیر ضروری به کشورهای همسایه چین منطقی به نظر نمی رسد و توصیه ما این است هموطنان این سفرها را به تعویق بیندازند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بنابر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و ملی رعایت توصیه های بهداشتی مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست، گفت: شستن مکرر دست با آب و صابون، بعد از بازگشتن از محل کار و تحصل، استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از غذا و خوردن و ضدعفونی کردن وسایل بعد از تبادل در پیشگیری از باتلا به ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟