تخصیص اعتبار ویژه جهت ساماندهی فاضلاب اهواز

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، باران چند ساعت در خوزستان بارید و این شهر را به صدر اخبار کشاند. در اهواز و کوت عبدالله آب فاضلاب و باران خیابان ها را به رود تبدیل کرد و خانه ها را در بر گرفته و خسارت های بسیاری به خانه و کاشانه مردم  این خطه از کشور وارد کرد.

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره سیلاب امسال به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: در کشور انواع و اقسام بحران ها را داشتیم و جبران بلایای طبیعی بسیار سخت است. در سیلاب امسال برای اولین بار «قرارگاه بازسازی و نوسازی» را به صورت متمرکز در وزارت کشور تشکیل دادیم تا با توجه به این که 24استان همزمان دچار بحران شدند، حداقل کمک ها را ارائه کنیم.

با وجود شرایط بد اقتصادی و از دست دادن دارایی کشاورزان، بانک ها برای دریافت قسط هایشان فشار مضاعفی شدند بر درد کشاورزان. معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چرا بانک ها به کشاورزان فرصت ندادند؟ گفت: برای اولین بار بود که در عرصه هایی جبران خسارت کردیم که در گذشته برای زلزله، سیل و... خسارتی به شهرداری و دهیاری ها پرداخت نمی شد. امسال جهت بازسازی زیرساخت های آسیب دیده و جبران خسارت کشاورزی مبلغی به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد. ضمن آن که بنیاد مسکن با ورود به عرصه بسیاری از مسکن های آسیب دیده را بازسازی و مقاوم سازی کرد. با این بضاعت اندکی که در اختیار داشتیم، دولت سعی کرد خسارت کشاورزان را به حداقل برساند. بانک ها در مطالبات قبلی خود باید ملاحظاتی داشته باشند. اما در صحنه نوسازی و بازسازی و جبران خسارت همت بسیاری شد. به دلیل آن که 24-25 استان کشور درگیر سیلاب بود اعتبار قابل توجهی هزینه شد.

جمالی نژاد با اشاره به شرایط کوت عبدالله و اهواز افزود: در مورد اهواز دو مسئله فاضلاب و آبهای سطحی وجود دارد. مشکل فاضلاب اهواز قدیمی و دیرینه است که باید به آن رسیدگی کرد. اعتباری ویژه ای برای تسریع پروژه فاضلاب در اهواز پیش بینی خواهد شد . مشکل فاضلاب اهواز و شهرهای اطراف آن مانند کوت عبدالله تا چند سال آینده حل خواهد شد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 529289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟