به گزارش رکنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به تهمیدات آتش‌نشانی در مواجهه با سیل گفت: در حال حاضر ما در حال بازگشت از محل سیلاب استان گلستان به تهران هستیم اما در رابطه با اقداماتی که سازمان آتش‌نشانی برای حوادث احتمالی در تهران پیش‌بینی کرده است، باید بگویم با توجه به صحبت‌ها و پیش‌بینی‌هایی که شده مبنی بر اینکه بارش باران در تهران در ساعات آینده شدیدتر خواهد شد، نکته مهم این است که مردم باید در ابتدا حتما خونسردی خود را حفظ کنند و به هیچ عنوان مضطرب و نگران نباشند تمام عوامل شهرداری و آتش‌نشانی بسیج هستند تا بتوانند خدمات خوبی ارائه بدهند.

وی ادامه داد: همچنین مسیرها و کانال‌ها لایروبی‌ شده و مسیر ها کاملاً باز هستند . سازمان آتش‌نشانی علاوه بر اینکه ۱۳۰ ایستگاه خودش را مثل همیشه در حالت آماده باش کامل قرار داده، تمام خودروهای سنگین را نیز در ردیف عملیاتی گذاشته است. ما همچنین ظرفیت نیروهای خودمان را به دو برابر افزایش داده‌ایم که در حال حاضر در داخل ایستگاه‌ها هستند و یک سوم از آنها در تهران قرار دارند تا در صورت نیاز بتوانیم آن‌ها را هم به خدمت فرا بخوانیم.

جلال ملکی ادامه داد: تمام ادوات و تجهیزاتی که برای حوادث آب گرفتگی و جاری شدن آب احتیاج است آماده و در ردیف عملیاتی هستند. همچنین مدیران عملیاتی به ایستگاه‌های خود فراخوانده شده‌اند. همه اینها تمهیدات یک پیش‌بینی است و جای نگرانی ندارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا بتوانیم اگر اتفاقی افتاد سریع مقابل آن بایستیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تاکید کرد: اگر شهروندان کار خاصی ندارند از منزل خارج نشوند. این روزها نهایت کار مردم این است که از اقوام خود بازدید کنند که می‌توانند این کار را به روز دیگری موکول نمایند اما اگر مسافر هستند تأکید می‌کنم در بستر رودخانه‌ها و حتی رودخانه‌های خشک قرار نگیرند زیرا تجربه نشان داده ظرف چند دقیقه بارش شدید باران یک رودخانه خشک به یک سیلاب تبدیل می‌شود که فرصت فرار هم به کسی نمی‌دهد.

وی افزود: مردم به هیچ عنوان در کنار رودخانه‌ها، سدها، دره‌ها، پرتگاه‌ها، مناطق مرتفع، روی تپه‌ها که احتمال برخورد صاعقه و رعد و برق وجود دارد نروند. همچنین به هیچ عنوان زیر دکل‌های برق، ساختمان‌های در حال ساخت، درخت‌های کهنسال، بناهای قدیمی و سازه‌های فلزی قرار نگیرند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در پایان اظهار داشت: اگر در این میان افرادی نیز در حال رانندگی هستند با توجه به شدت بارندگی و جاری شدن سیل خود روی خود را به کنار خیابان منتقل کنند و به یک محل امن مشخص پناه ببرند. مردم نگران نباشند و مطمئن باشند تمام عوامل و مسئولان بسیج هستند تا بتوانند مشکلات را پشت سر بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 466193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟