براساس این قانون Law باید بانک‌ها تسهیلاتی با کارمزد پایین و زمان بازگشت طولانی در اختیار کارآفرینان قرار می‌دادند که متأسفانه این قانون شامل همه کارآفرینان روستایی نشد زیرا بانک انواع مجوزها و ضمانت‌ها را از فرد مطالبه می‌کند و اگر به‌عنوان مثال مشکل ضامن وجود داشته باشد فرد از دریافت تسهیلات باز می‌ماند.

در زمینه دریافت این وام‌ها مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری به «ایران» می‌گوید: لازمه استفاده از تسهیلات فوق ورود به‌ سامانه کارا است؛ از تاریخ تصویب این قانون تاکنون، بیشتر افرادی از این تسهیلات استفاده کردند که به‌صورت کلان کارآفرین بودند تا جایی که تسهیلات میلیاردی دریافت کردند اما متأسفانه هنوز مشاغل خانگی مشکلات زیادی برای دریافت این وام دارند به‌عنوان مثال مجوز بهره‌برداری و تولید مربوط به‌کارهای صنعتی می‌شود نه مشاغل خرد.

فروغ السادات بنی هاشم در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانم‌های روستایی به‌دلیل نداشتن وثیقه نتوانستند از این قانون در مشاغل خرد و خانگی استفاده کنند، می‌افزاید: سامانه کارا پس از یک سال و نیم بسته شد اما قرار است در آینده نزدیک دوباره پس از یکسری تغییرات شروع به کار کند. آنچه که مشهود است انتظاری که از اجرایی شدن این قانون می‌رفت برآورده نشد زیرا در اجرایی شدن این قانون به تولیدکنندگان خرد توجه لازم مبذول نشد. در فاز جدید باید شیوه‌هایی پیش‌بینی شود که جایگزین ضامن و دارایی شود و تحت عنوان ضمانت‌های اجرایی در نظر گرفته شود. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟