به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، فائزه دولتی با بیان این مطلب افزود: طرح چهارشنبه های معلولین با هدف ارتقاء نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت،شناخت شهروندان از توانمندی های افراد دارای معلولیت و چالش های این افراد در شهر و افزایش آگاهی شهروندان از کانون معلولان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در روزهای چهارشنبه هرهفته تا 8 شهریورماه در سرای محلات منطقه برگزار می شود، عنوان کرد: دورهمی و نشست معلولان، کارگاه های ارتباط موثر با افراد دارای معلولیت ، بینایی سنجی، تور گردشگری، بازدید از خانواده های معلولین و ویزیت رایگان پزشکی ویژه معلولین از جمله برنامه هایی است که در جریان این طرح اجرا می شود.

معاون شهردار منطقه 7 در ادامه به دیگر اقدامات اجرایی در این طرح از جمله دوشنبه های سالمندی اشاره کرد و گفت: دوره سالمندی دوران حساسی از زندگی افراد است که اگر به درستی درک و شناخته نشود می تواند زمینه ساز گوشه گیری ، انزوا و ترک سالمندان از سایر گروه های اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم آوردن شرایط مناسب جهت برقراری ارتباط بی واسطه سالمندان با یکدیگر و همنشینی با سایر گروه های سنی در محیط های محلی و آرامش بخش ، احساس امنیت آنها را افزایش خواهد داد. از این رو طرح دوشنبه های سالمندی در راستای اجرای جشنواره شادستان با هدف ایجاد بستر مشارکت جهت حضور فعال سالمندان ،ارتقای نشاط اجتماعی سالمندان و ایجاد فرصت برخورداری عادلانه از امکانات آموزشی ، رفاهی و تفریحی برگزار می شود.

دولتی تاکید کرد: اجرای دورهمی سالمندی، ارائه خدمات سلامت محور رایگان به سالمندان ، تورهای گردشگری ، گفتگو در شهر با موضوعات قصه گویی و خاطره گویی پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها و اختصاص سکوی هنر Art به سالمندان از برنامه هایی است که در این طرح اجرا می شود.

 

کدخبر: 407835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟