مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تنی این شرکت در تولید تختال گفت: شرکت در سال ۹۶ به ظرفیت های مهمی دست یافت و رکوردهای قابل توجهی را به ثبت رساند. وی با بیان اینکه رکوردهای ثبت شده از ابتدای تاسیس شرکت (۱۳۹۰) تا کنون بی سابقه است ، میزان رشد تولید شرکت در سال جاری را ۲۸ درصد دانست و اظهار کرد: در بخش صادرات رشد ۱۰ درصدی و در فروش داخلی افزایش ۵۰ درصدی را شاهد بودیم. ارزانی میزان صادرات محصولات فولاد هرمزگان از فروردین امسال تا انتهای بهمن ماه را بیش از ۹۹۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان از مرز یک میلیون و ۵۰ هزار تن عبور کند ، همچنین در امر فروش داخل، بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول برای بازار Store داخلی تولید و به شرکت های مربوطه تحویل گردید.
وی با تاکید بر سیاست تمرکز تولید و ارتقای بهره وری در راستای اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: طرح توسعه ی فولاد هرمزگان به امضا رسیده که بر اساس آن ظرفیت تولید از یک و نیم میلیون به ۳ میلیون تن در سال افزایش می یابد. مدیر عامل فولاد هرمزگان همچنین از انعقاد قرارداد طرح توسعه ای هرمزگان با شرکت آلمانی SMS خبر داد و خاطر نشان کرد: این قرارداد در مرحله اخذ فاینانس است و کلنک فاز دو این شرکت به زودی زمین زده می شود.
ارزانی گفت: بندرعباس به دلیل دسترسی به آب های آزاد، پتانسیل خوبی برای ایجاد ظرفیت ۱۰ میلیون تنی فولاد دارد و فولاد هرمزگان به همراه فولاد مبارکه به عنوان سهامدار اصلی این شرکت و سایر شرکت های حاضر ، آمادگی گسترش ظرفیت ها در این منطقه را دارد. وی تحقق آماده سازی زیرساخت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را از جمله اهداف سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ دانست و اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو شاهد افزایش تولید ظرفیت باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟