تجمع مخالفان جنگ یمن مقابل سفارت عربستان در لندن+ تصاویر

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ جمعی از مخالفان جنگ با تحصن مقابل سفارت عربستان در لندن نسبت به اقدامات انگلیس در خصوص فروش اسلحه به عربستان اعتراض کردند.

در این تجمع که با حمایت کمپین مبارزه علیه تجارت اسلحه، روز گذشته برگزار شد، ده ها نفر از مخالفان جنگ در یمن با پوشیدن لباس های سفید ضد تشعشعات هسته ای و حمل ماکت های موشک خواستار توقف صادرات سلاح های انگلیسی به عربستان شدند.

«یان پوکوک»، سخنگوی کمپین مبارزه علیه تجارت اسلحه در خصوص این تجمع نمادین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دولت انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن در مارس 2015 بیش از 2 میلیارد دلار اسلحه به عربستان سعودی فروخته است. ما از دولت می خواهیم به این تجارت که موجب کشتار و ویرانی در یکی از فقیرترین کشورهای جهان شده است، پایان دهد.

پوکوک همچنین از شهروندان انگلیسی خواست تا با پیوستن به آنها، علیه فروش سلاح انگلیس به عربستان سعودی مشارکت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر، افکار عمومی جانب اقدامات ما را دارند و بیش از پیش مخالف فروش اسلحه به عربستان هستند. با ادامه این روند و مشارکت بیشتر مردم می توان نسبت به توقف فروش سلاح های انگلیسی به عربستان امیدوار بود.

در ماه ژانویه، اعضای کمپین مبارزه علیه تجارت اسلحه با ارسال نامه ای سرگشاده به ترزا می، نخست وزیر انگلیس از وی خواستند در اعتراض به جنگ نابرابر عربستان در یمن، سفر خود به ریاض را برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان لغو کند. این نامه نه تنها بدون پاسخ ماند بلکه قانونگذاران پارلمان انگلیس درباره ادامه صادرات سلاح به عربستان به توافق رسیدند.

عربستان سعودی در سال 2015 با ایجاد یک ائتلاف بین المللی به بهانه مبارزه با تروریسم، جنگ نابرابری را علیه مردم یمن آغاز کرده است. حمله های نظامی عربستان به شهرهای یمن تاکنون موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور کوچک مسلمان شده است. این در حالی است که همزمان با آغاز جنگ در یمن، حجم صادرات سلاح از انگلیس به عربستان با رشد 500 درصدی به بالاترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد بیش از دو سوم شهروندان انگلیسی مخالف فروش سلاح به عربستان هستند.

بنابر گزارش سازمان ملل، از آغاز جنگ در سال 2015، بیش از 10 هزار غیرنظامی یمنی در حمله های عربستان به این کشور جان خود را از دست داده اند. همچنین عربستان به منظور ممانعت از ارسال سلاح به یمن، با مسدود کردن مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی و توقف ارسال کمک های بشردوستانه به مردم جنگ زده، موجب وقوع بزرگترین بحران انسانی در جهان معاصر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

7520291_918

7520290_966

7520289_979

کدخبر: 354245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟