صید غیرمجاز لاک‌پشت‌های فراتی توسط صیادان برای عرضه به چینی‌ها

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مسعود ابراهیمی تهرانی رئیس بخش خزندگان و دوزیستان سازمان محیط زیست با اشاره به صید بی‌رویه لاک پشت‌های فراتی توسط صیادان و فروش این گونه‌ها به چینی‌ها برای تغذیه اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر طرح توسعه جامع و یکپارچه میادین نفتی غرب کارون در استان خوزستان توسط چینی‌ها در حال انجام است و چینی‌ها در این مدت به دلیل ذائقه متفاوتی که با ایرانیان دارند و از غذاهای دریایی استفاده می‌کنند، به همین دلیل لاک‌پشت‌های فراتی به صورت غیرمجاز صید و به آن‌ها فروخته می‌شوند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به گزارش‌ها و اطلاعات دریافتی از استان خوزستان مبنی بر استفاده و تغذیه فراوان و غیرمجاز چینی‌ها از گونه در حال انقراض لاک‌پشت فراتی نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و نظارت خود را بر این موضوع بیشتر کرده است.

ابراهیمی تهرانی گفت:تاکنون گزارشی مبنی بر صید غیرمجاز لاک‌پشت‌های فراتی توسط صیادان برای عرضه به چینی‌ها نداشته‌ایم و سازمان حفاظت محیط زیست استان و کشور بر اساس قانون Law جرایمی را برای متخلفان در این راستا در نظر گرفته است.

وی ادامه داد:صیادان به این علت که چینی‌ها از لاک‌پشت‌های فراتی به عنوان یک غذای دلچسب استقبال می‌کنند و تمایل زیادی برای مصرف این گونه دارند و پول خوبی هم برای آن هزینه می‌کنند، به صورت غیرمجاز این لاک‌پشت‌ها را برای فروش صید می‌کنند.

رئیس بخش خزندگان و دوزیستان سازمان محیط زیست تصریح کرد: از طریق فرهنگسازی می‌توانیم از صید بی رویه تمام گونه‌های در حال انقراض جلوگیری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 349742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟