چرا فیات، به چینی ها جیپ نمی فروشد؟

رئیس گروه خودروسازی فیات-کرایسلر آقای سرجیو مارکیونه اخباری را که بیان می‌داشتند این کمپانی جیپ را به چینی‌ها می‌فروشد رد کرد.

مارکیونه در ماه آوریل گفته بود جیپ به حدی کافی است که می‌تواند روی پای خود بایستد. البته در آگوست سال 2017 مدیرعامل گریت وال گفته بود این خودروساز چینی به برند جیپ علاقه سرشاری داشته و می‌خواهد متخصص آفرود دنیا را خریداری نماید.

البته مارکیونه در خلال برگزاری نمایشگاه دیترویت 2018 و مصاحبه با اتوکار گفته که برنامه‌ای برای ایجاد شکاف بین اعضای خانواده فیات-کرایسلر از جمله فروش احتمالی جیپ به شریک چینی شرکت یعنی گک وجود ندارد.

مارکیونه تأیید کرد:

ما جیپ را به چینی‌ها نخواهیم فروخت. ما همکاری بسیار خوبی با گک داریم. آن اهدافی جهانی داشته و می‌خواهند وارد آمریکا شوند و ما در حال گفت‌وگو با آن‌ها درباره چگونگی دست‌یابی به این هدف هستیم. هیچ‌کدام از این موارد تأثیری روی استقلال Esteghlal فیات-کرایسلر نخواهند داشت.

اگرچه فیات-کرایسلر برنامه‌ای برای فروش جیپ نداشته اما مارکیونه قبلاً تأیید کرده علاقه مند است تأمین کننده قطعات Magneti Marelli را تا پایان سال به سهامداران فیات-کرایسلر بفروشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟