به کارگیری ۵۵ هزار نیروی پلیس در طرح زمستانه

سردار تقی مهری در رزمایش ترافیکی طرح زمستانه 96 با اشاره به جزئیات اجرای این طرح اظهار کرد: 29 استان کشور جزء استان‌های برف‌گیر محسوب شده و همکاران ما با مشارکت سایر دستگاه‌های مربوطه از امروز تا 20 اسفند در جاده‌های این استان‌ها و خصوص 100 گردنه برف‌گیر کشور استقرار خواهند یافت.

رئیس پلیس Police راهور ناجا با بیان اینکه این رزمایش نمادی از هماهنگ و اقدام هماهنگ تمامی دستگاه‌های مسئول است، افزود: این طرح با هدف برقراری نظم و انضباط ترافیکی، امداد و نجات و خدمت‌رسانی به کاربران ترافیکی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در مجموع 55 هزار نیرو از تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این طرح در جاده‌های کشور مستقر می‌شوند و توصیه می‌کنیم که مسافران در طول اجرای این طرح حتما پیش از آغاز سفر از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی اطمینان حاصل کنند.

مهری در پایان با بیان اینکه 80 درصد تصادفات در زمستان گذشته به دلیل تخطی از سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم رخ داده است، افزود: متاسفانه سال گذشته و در طول زمستان 1300 نفر از هموطنان‌مان جان خود را در سوانح ترافیکی از دست دادند و با توجه به خطرساز بودن این تخلفات، این موارد جزء خطوط پلیس خواهند بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟