به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، ناصر بابایی عصر امروز در جلسه شورای سلامت وامنیت غذایی پلدختر اظهار داشت: مغازه‌هایی که به صورت زنده مرغ عرضه می‌کنند در سطح شهر پلدختر افزایش پیدا کرده است که ادارات دامپزشکی، شهرداری شبکه بهداشت و در سطح روستا دهیاران باید به این موضوع رسیدگی کنند و با همکاری هم این مشکل را برطرف کنند؛ وظیفه اداره بهداشت نظارتی است اما اگر نیاز باشد متخلفان را به دادگاه معرفی می‌کنیم.

وی افزود: در سطح شهر پلدختر سگ‌های ولگرد مشاهده می‌شود که نیاز است ادارات متولی با همکاری هم این مشکل را برطرف کنند اگر اقداماتی که سطح شهر صورت می‌گیرد همان اقدامات به صورت موازی در روستا های نزدیک و چسبیده به شهر انجام گیرد ودهیاران هم همکاری کنند این موضوع کم رنگ تر خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان پلدختر عنوان کرد: امسال 9 فرد مبتلا به سالک در پلدختر شناسایی شده است که باتوجه به آمار سال 95 که 19 مورد بوده میزان ابتلا به بیماری سالک در پلدختر کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: از 9 فرد مبتلا شده دو نفر در سطح شهر پلدختر ، 2 مورد روستای سراب حمام و بقیه در روستاهای بیشه زرده ، باغ ، مورانی و پا علم چم گز بوده است.

بابایی تصریح کرد: کانون بیماری سالک در پلدختر روستای سراب حمام است که جداول و کانال‌های این روستا به صورت منظم سم پاشی می‌شوند ونیاز است که شهرداری کانال‌های منطقه دردیای پلدختر را هم انجام دهد.

وی گفت: دهیاران روستاها باید همکاری موثرتری با اداره بهداشت داشته باشند واگر دهیاری همکاری مناسب نداشت اطلاع دهند تا گزارش آن را به مراجع قضایی ارسال کنیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان پلدختر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه دامداری است بیماری تب مالت دررسطح شهرستان وجود دارد و امسال تاکنون 36 مورد ابتلا به این بیماری را داشته‌ایم با توجه به آمار سال گذشته که 51 مورد بیماریابی صورت گرفته بود میزان ابتلا به این بیماری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

بابایی تصریح کرد: انتظار داریم که دامپزشکی شهرستان پلدختر موارد واکسیناسیون دام‌ها را ماهانه به اداره بهداشت تحویل دهد تا مشخص شود که چه روستاها ومناطقی این کار انجام گرفته وچه مناطقی صورت نگرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟